مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله چهار و ۴ دهم ریشتری گروه های ارزیاب به کانون زلزله که حوالی روستای «کلانتر» بوده اعزام شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل به سر می برند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: خوشبختانه این زلزله با وجود اینکه با شدت در قصرشیرین و روستاهای اطراف احساس شد هیچ گونه خسارت جانی و مادی نداشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به تداوم پس لرزه ها پس از زلزله بزرگ آبان ۹۶ و همچنین زلزله چهارم آذر پارسال، ستاد مدیریت بحران در این منطقه به طور دایم در آماده آباش کامل به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و چهار دهم در مقیاس امواج  درونی زمین ریشتر بامداد سه شنبه شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

این زلزله ساعت یک و ۱۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه بامداد سه شنبه به وقوع پیوست. 

این زمین لرزه در عمق ۱۳ کیلومتری زمین و در ۱۰کیلومتری قصرشیرین، ۲۰ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۱ کیلومتری گیلانغرب و ۲۷ کیلومتری خانقین عراق به وقوع پیوسته است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند .

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.