ناظر گمرکات استان کرمانشاه از پیگیری برای 24 ساعته شدن مرزهای استان خبر داد و گفت: دو مرز "پرویزخان" و "سومار" در اولویت هستند.
خلیل حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای 24 ساعته شدن مرزهای استان همواره در دستور کار  است، اظهار کرد: 24 ساعته شدن مرزهای استان ملزوماتی نیاز دارد که باید فراهم شود.
وی یکی از مهمترین این ملزومات را موافقت طرف عراقی و فراهم بودن زیرساخت‌‎ها آن سوی مرز اعلام کرد و افزود: اگر در سمت عراقی امکانات مانند روشنایی و... فراهم نباشد نمی‌توانیم 24 ساعته شدن صادرات را داشته باشیم.

مدیرکل گمرک کرمانشاه فراهم بودن زیرساخت‌ها در سمت ایرانی مرز را نیز ضروری دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل راهداری، استانداری و... برای فراهم کردن این زیرساخت‌ها در حال تلاش هستند. البته زیرساخت‌های مرزی در طرف ایرانی بسیار بهتر از زیرساخت‌های سمت عراق است.
وی با اشاره به فعالیت پنج مرز در استان کرمانشاه، اضافه کرد: قطعا اعتبارات و امکانات دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در تمام این مرزها محدود است.

به گفته حیدری برای 24 ساعته شدن مرزها باید شیوه‌های صادراتی نیز از این روش سنتی که مبادلات را لب مرز به شیوه قدیمی انجام می‌دهیم، فاصله بگیرد.
وی درباره اینکه برای 24 ساعته شدن چه مرزهایی در اولویت است نیز خاطرنشان کرد: دو مرز پرویزخان و سومار به دلیل موقعیت استراتژیک و شرایط صادراتی که دارند در اولویت هستند.
ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون در مرز پرویزخان نیروهای گمرک به صورت 24 ساعته حضور دارند، گفت: البته اکنون صادرات در طی روز انجام می‌شود و شب‌ها فعالیت ترانزیتی صورت می‌گیرد.
حیدری از تاثیر 24 ساعته شدن مرزها در وضعیت صادرات استان هم یاد کرد و ادامه داد: این کار فقط روند صادرات را ساده می‌کند و نقش زیادی در افزایش صادرات ندارد.
وی عنوان کرد: هم اکنون رسوب کالایی در مرزها نداریم و اگر هم کالایی در مرز باشد به این دلیل است که چون خدمات ما در مرز ارزان است برخی تجار ترجیح می‌دهند به جای انبارهای دیگر، کالای خود را در مرز نگه دارند.
مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: نباید فراموش کرد که برای توسعه صادرات بجز زیرساخت‌های فیزیکی و 24 ساعته شدن مرزها، مسائل مهمی مانند شناخت بازار هدف، توجه به ذائقه مشتریان و... از اهمیت بیشتری برخوردار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.