به گزارش خبرنگار ایرنا، مسیب قبادیان روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات در سرسرای شرکت مخابرات کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: در 2 هزار و 534 روستا و همه شهرهای کوچک استان نسل سوم تلفن همراه نصب شده و در اکثر شهرهای بزرگ نیز نسل چهارم و چهار و نیم تلفن همراه راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه ارتقا کیفیت خدمات ارتباطی و اینترنتی از اولویت های اصلی شرکت مخابرات است، گفت: سال گذشته حدود 300 کیلومتر فیبرنوری در استان انجام شد که در توسعه زیرساخت های اینترنتی و ارتباطی نقش بسزایی داشته و جایگاه استان را به رتبه 14 کشوری ارتقا داده است.
قبادیان با اشاره به اهمیت اشتغال های نو اینترنتی و استارت آپ ها و اقتصاد دیجیتال امروزه افزود: به گفته وزیر ارتباطات در 2 سال گذشته حدود 600 هزار شغل جدید به واسطه خدمات اینترنتی در کشور ایجاد شده که نشان می دهد امروزه پیشگام توسعه هر جامعه ای توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی است و فقط محدود به ارتباطات نیست بلکه در ابعاد بسیار وسیعتری مانند اقتصاد و امنیت، نقش تعیین کننده ای دارد.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات استان در سال گذشته 22 هزار نفر روز ایجاد اشتغال کرده است، افزود: با توجه به شعار سال و حمایت از تولید کشور، بیشتر از تولیدات مخابراتی داخلی استفاده می شود و کشور در این زمینه توانمند است.

**تحریم ها برای شبکه مخابرات کشور مشکل جدی ایجاد نمی کند
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحریم ها برای شبکه های مخابراتی کشور مشکل حاد و جدی ایجاد نمی کند فقط هزینه ها را برای اینکه تجهیزات از واسطه خریداری کنیم بالا می برد.
وی در ادامه با اشاره به وجود شبکه اینترنت ملی گفت: 70 درصد محتوای اینترنتی مصرف کشور در داخل تولید می شود بنابرین اگر دشمنان بخواهند اینترنت ایران را قطع کنند چندان از نظر دسترسی به محتوا دچار مشکل نمی شویم.
او همچنین با اشاره به حمله گسترده هکرها به مخابرات افزود: تاکنون هیچ یک از حملات آنان موفق آمیز نبوده و تمام تدابیر ایمنی برای جلوگیری از سرقت رفتن اطلاعات شهروندان اندیشیده شده است.
قبادیان در ادامه کرمانشاه را در تولید نرم افزارهای اینترنتی اپلیکیشن جزء 10 استان برتر کشور دانست و گفت: تعرفه های بسته های اینترنتی داخلی یک چهارم قیمت بین المللی است و به همین دلیل 70 درصد مصرف کنندگان از اپلیکیشن ها و درگاه های اینترنت داخلی مصرف می کنند و این باعث رشد چهار برابری ترافیک اینترنت داخلی شده است.
وی شاخص توسعه یافتگی کرمانشاه در بحث توسعه زیرساخت ها را رتبه 19 کشور برآورد کرد و گفت: در سال گذشته مصوب شد 80 سایت تلفن همراه در نقاط کور روستایی، جاده ای و حاشیه شهری استان راه اندازی شود که تاکنون 6 سایت نصب شده، 24 سایت در حال اجرای عملیات عمرانی و 44 سایت در حال عقد قرارداد هستیم.

**دکل های مخابراتی سرطان زا نیستند
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه یکی از موانع و مشکلات شرکت مخابرات را ممانعت مردم برای نصب دکل های مخابراتی عنوان کرد و گفت: در جامعه یک ذهنیت منفی که دکل های مخابراتی سرطان زا هستند رواج پیدا کرده که تاکنون هیچ مرجع رسمی و پزشکی در جهان آن را تایید نکرده است.
قبادیان افزود: امواج مخابراتی مانند امواج رادیو و تلفن همراه ماکرور شده و در جهان استانداردسازی شده است و ایران نیز از استاندارد جهانی پیروی می کند.

**ارسال پیامک به تلفن همراه غیرقانونی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دستور وزیر ارتباطات مبنی بر غیرقانونی بودن بسیاری از شرکت های تبلیغاتی تلفن همراه گفت: در وزارتخانه در حال پیگیری قانونی برای ارسال کنندگان پیام های تبلغیاتی هستیم و شهروندان با شماره گیری 195 پیامک ها را گزارش و شایت کنند تا مخابرات رسیدگی کند.

**قبوض تلفن از ماه دیگر در استان کرمانشاه صادر نمی شود
قبادیان در ادامه با بیان اینکه صدور قبوض تلفن های ثابت بسیار هزینه بر است، گفت: با توسعه خدمات اینترنتی و درگاه ها از خرداد ماه قبوض تلفن های ثابت در استان کرمانشاه صادر نمی شود.
او با اشاره به اینکه هزینه های تلفن ثابت برای شرکت مخابرات 2 برابر درآمد آن است، افزود: مردم استان کرمانشاه هشت میلیارد تومان بابت پرداخت نکردن تعرفه های تلفن ثابت به شرکت مخابرات استان بدهکار هستند.
وی در ادامه بیان داشت: از 29 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور 560 هزار مشترک آن در استان کرمانشاه است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.