به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: خدمات بهزیستی بسیار گسترده است و مردم از بسیاری از این خدمات مطلع نیستند که باید روشنگری شود.
رضوان مدنی، از درمان 11 هزار و 779 نفر در 39 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در قالب مرکز ماده 15، مرکز گذری، موبایل سنتر و مرکز درمان سرپایی در استان خبر داد.
وی گفت: یک مرکز ارائه خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش معتادان ماده 16 با یک هزار و 363 مددجو در استان وجود دارد.

**33 پایگاه سلامت اجتماعی در استان وجود دارد
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به وجود 33 پایگاه سلامت اجتماعی در استان اشاره کرد و ادامه داد: مکان اصلی فعالیت پایگاه های سلامت اجتماعی در سطح محلات و به صورت کانکس است.
رضوان مدنی از مراکز مداخله و مشاوره طلاق به عنوان دیگر خدمات بهزیستی یاد کرد و افزود: 26 مرکز در این راستا وجود دارد که در سال گذشته پنج هزار و 605 پرونده در این راستا تشکیل شده که 755 مورد منجر به سازش شده است.
وی با بیان اینکه یک مرکز خانه امن با ظرفیت 122 مددجو در استان وجود دارد از وجود یک مرکز خانه سلامت دختران با 109 مددجو خبر داد.
این مسوول، تعداد مراکز سالمندان با نگهداری 320 سالمند را 12 مورد عنوان کرد.

**43 کودک در شیرخوارگاه نگهداری می شوند
رضوان مدنی از وجود یک مرکز شیرخوارگاه معتضدی با نگهداری 43 کودک در کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: این شیرخوارگاه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و رها شده را از بدو تولد تا سه سالگی نگهداری می کند.
رضوان مدنی به وجود پنج مرکز خانه های کودکان و نوجوانان با نگهداری 67 کودک نیز اشاره کرد.
به گفته وی، 2 مرکز نگهداری معلولان کمتر از 14 سال سن با پوشش 120 مددجو در استان وجود دارد، چرا که برخی از والدین به دلایل مختلف که مشکلات اقتصادی مهم ترین آن است از عهده نگهداری این معلولان بر نمی آیند.
وی اضافه کرد: همچنین پنج مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین بالای 14 سال سن با پوشش 360 مددجو در استان وجود دارد.
رضوان مدنی از وجود 2 مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی با ظرفیت 370 نفر هم خبر داد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد، سه هزار و 718 بیمار روانی مزمن، 27 هزار و 636 معلول از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.
رضوان مدنی با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از خدمات مشاوره فردی و گروهی در مناطق زلزله زده استان در قالب طرح حمایت روانی و اجتماعی بهره مند شده اند، گفت: 34 هزار و 360 نفر به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند.
وی تعداد سرپناه شبانه مردان را پنج مرکز و سرپناه شبانه زنان را یک مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز از غروب آفتاب تا صبح پذیرای این افراد هستند که علاوه بر برخورداری از غذای گرم، امکان استحمام و شست و شوی لباس برای آنان مهیا است
وی تعداد کل مراکز شبانه روزی را 114 مرکز عنوان کرد.

**وجود 309 مهدکودک در استان
رضوان مدنی با تاکید براینکه همه مهدکودک ها و روستامهدها از بهزیستی مجوز می گیرند، افزود: 309 مهدکودک و روستامهد با ظرفیت 23 هزار کودک هم اکنون در استان وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه شهرستان ها به جز قصرشیرین دارای مراکز اورژانس اجتماعی است، افزود: 13 مرکز در استان وجود دارد که در سال گذشته 43 هزار و 533 نفر را پذیرش کرده و به 217 هزار و 665 نفر ارائه خدمت کرده است.
به گفته وی، این مراکز به افرادی که قصد خودکشی داشته و یا به آسیب های اجتماعی و رفتاری مبتلا هستند، مشاوره می دهند.
وی به 271 مورد مناسب سازی مسکن و خودروی معلولان، چهار هزار و 935 مورد ارائه وسایل و تجهیزات توانبخشی و ارائه 9 هزار و 278 مورد خدمت توانپزشکی اشاره کرد.

**ارائه مشاوره ژنتیکی به بیش از سه هزار زوج کرمانشاهی
وی با بیان اینکه ارائه مشاوره ژنتیکی از دیگر خدمات این ارگان است از وجود پنج مرکز مشاوره ژنتیک در استان خبر داد و گفت: این مراکز در سال گذشته به سه هزار و 70 زوج مشاوره داده اند که 217 مورد درخواست آزمایش ژنتیک بوده و 37 مورد درخواست آزمایش قبل از تولد بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 15 دستگاه غربالگری شنوایی با معاینه 277 هزار و 219 نوزاد و وجود پنج هزار دستگاه غربالگری بینایی با معاینه 68 هزار و 218 کودک در سال گذشته خبر داد.

**ایجاد اشتغال خانگی برای 285 زن سرپرست خانوار
رضوان مدنی به واگذاری سه هزار و 968 مسکن به مددجویان خبر داد و اظهار داشت: بازتوانی و ایجاد اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار برای 285 خانوار انجام شده است.

**تسهیلات پرداختی برای اشتغال پایدار اندک است
رضوان مدنی با بیان اینکه با کمبود مبلغ تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال پایدار مواجه هستیم، اظهار داشت: 2 هزار و 78 مددجو توانمندسازی شده اند و برای آنان اشتغال زایی شده است.
به گفته وی، 185مورد کمک هزینه جهیزیه نیز انجام شده است.
به گفته این مسوول، با توجه به هزینه های چشمگیر درمانی جامعه هدف با کمبود نیروی انسانی متخصص، پزشک و پرستار مواجه هستیم.
وی از کمبود اعتبار برای تجهیز مجتمع های توانبخشی ازگله و چم زرشک، کمبود منابع لازم برای توسعه و تجهیز مهدهای کودک مناطق محروم و زلزله زده و کمبود اعتبار مورد نیاز برای تامین مسکن معلولان و نیازمندان که به 522 واحد مسکن مهر می رسد به عنوان پاره ای از مشکلات بهزیستی یاد کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پویش«بهزیستی زیستن» در ایام ماه مبارک رمضان با هدف کمک به مددجویان این ارگان خبر داد و گفت: خیران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب مشارکت های مردمی استان به شماره 2345363800 واریز کنند و امکان پرداخت زکات فطریه به بهزیستی نیز مقدور است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.