به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی دوشنبه شب در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح سرمایه گذاری ایجاد بزرگترین نخلستان منطقه در استانداری، افزود: اشتغالزایی بسیار خوبی در این طرح پیش بینی شده که می تواند باعث تحول جدی در تولید خرما شود.
هدایت حاتمی افزود: اهتمام جدی تیم مدیریتی استان با راهبری استاندار در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاری، منجر به حضور سرمایه گذاران در زمینه های مختلفی در استان شده و این می تواند در رشد اشتغال و کاهش بیکاری در استان بسیار موثر باشد.
وی اضافه کرد: طرح گرمسیری می تواند در توسعه کشاورزی و باغداری استان نقش اساسی داشته باشد و ما باید بتوانیم از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم.
حاتمی اضافه کرد: به همین ‌منظور 10 هزار هکتار از اراضی واقع در محدوده طرح گرمسیری به اجرای طرح های توسعه ای اختصاص داده شده که بخشی از آن برای توسعه فعالیت عشایر اختصاص داده می شود که هم بتوانیم در اسکان دائم عشایر کمک کنیم و هم آنها بتوانند در توسعه امور خود مشارکت کنند.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
این شهرستان به دلیل واقع شدن در منطقه گرمسیری 752 هکتار نخیلات دارد که از این میزان 367 هکتار آن غیر بارور و 385 هکتار بارور است، ارقام خرمای تولیدی این شهرستان را شامل زاهدی ، اشرسی ، جعفری ، پیارم ، ربی و دیری ذکر کرد.
پیش بینی می شود امسال از نخلستان های بارور این شهرستان در مجموع بیش از 2 هزار تن محصول خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مرحله نخست طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم استان و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور 11 اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
قطعه اول این طرح مجموعه سدهای هیروی، شهدای ازگله، جامیشان و شرفشاه، تونل نوسود و سامانه گرمسیری را شامل می‌شود.
با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تأمین می‌شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.