به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 32 هزار تن از عاشقان و شیفتگان شهدا و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور امروز را با عشق به شهدا، برای فتح خاطرات رزمگاه رزمندگان و دلاوران هشت سال دفاع مقدس در خانقاه عرفان، به ارتفاعات بازی دراز صعود می کنند.
طول مسیر با تلاش عوامل و دست اندرکاران متناسب با عملیات غرورآفرین بازی دراز فضاسازی شده و تا ساعاتی دیگر در جوار مزار شهدای گمنام بر قله های بازی دراز قرار است مراسمی برپا شود.
حضور بسیجیان، مردم و به ویژه زنان و کودکان با سربندهای مزین به نام ائمه اطهار (ع) که با نشاط خاصی مسیر عشق و عرفان را برای صعود به ارتفاعات بازی دراز طی می کنند جلوه های زیبایی خلق کرده است.
در دست داشتن پرچم های مزین به نام ائمه اطهار (ع) و پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام تجدید بیعتی دوباره با آرمان های والای نظام و امام راحل است.
برپایی ایستگاه های صلواتی و همچنین حضور عده ای از عاشقان و شیفتگان شهدا در مسیر شرکت کنندگان برای پذیرایی از صعود کنندگان، خود حکایت دیگری است و اینکه نوکری و خادمی شهدا را می رساند.

**تمهیدات لازم برای صعود بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز فراهم شده است
فرماندار سرپل ذهاب از انجام تمهیدات لازم برای صعود بیش از 32 هزار تن از بسیجیان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم کشورمان به ارتفاعات بازی دراز خبر داد.
محبت جمالی نیا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های متولی خدمات رسان برای ارائه خدمات لازم به تمامی شرکت کنندگان در یادواره عملیات بازی دراز آمادگی کامل دارند و در این راستا بیمارستان و مرکز فوریت ها در حال آماده باش هستند و همچنین اکیپ خدمات پزشکی و دارویی جمعیت هلال احمر نیز در محل ارتفاعات بازی دراز مستقر شده اند.
وی ادامه داد: انجام تمهیدات ترافیکی توسط پلیس راهور و پلیس راه، تامین نظم و امنیت برگزاری مراسم توسط نیروی انتظامی، تامین سوخت جایگاه های عرضه سوخت، برپایی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان و راهیان نور، تامین وجه نقد کافی در دستگاه های خودپرداز بانک ها از دیگر تمهیدات لازم برای برگزاری این یادواره است.

**میزبان راهیان نور از 31 استان هستیم
فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب هم گفت: با توجه به اینکه صعود به ارتفاعات بازی دراز به عنوان افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور انتخاب شده است به همین منظور برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده و میزبان راهیان نور و عاشقان شهدا از 31 استان کشور برای صعود 32 هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز هستیم.
سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی افزود: حضور چشمگیر خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در سالروز عملیات بازی دراز نشان از روحیه ایثار و شهادت در بین ملت سرافراز ایران اسلامی دارد و این تجدید میثاق با شهدای جنگ تحمیلی یکی از مهمترین فاکتورهای عزت انقلاب اسلامی است.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز، 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از 2 هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزارتن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.