به گزارش خبرنگار ایرنا، این تعداد واحد مسکونی در زلزله 7.3 ریشتری سال 96 غرب کرمانشاه به طور 100 درصد تخریب و آسیب دیده بود که به همت کمیته امداد امام (ره) بازسازی و امروز تحویل مالکان آن ها شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در آیین افتتاح 2 واحد مسکونی زلزله زدگان به صورت نمادین در شهر سرپل ذهاب گفت: واحدهایی که امروز افتتاح شد همگی در شهر هستند و با احتساب واحدهای امروز در مجموع تاکنون پنج هزار و 320 واحد مسکونی برای زلزله زدگان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) احداث شده است.
سید پرویزفتاح افزود: این تعداد واحد مسکونی در چهار مرحله افتتاح و تحویل مددجویان زلزله زده شده که در ساخت این واحدها علاوه بر تسهیلات بلاعوض و وام دولت، برای هر یک از واحدهای شهری و روستایی با توجه به موقعیت آن 12 تا 15 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد از محل کمک های مردمی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مابقی واحدهای مددجویان زلزله زده تا شهریور امسال تکمیل می شود، اعلام کرد: از صبوری زلزله زدگان قدردانی می کنم و یقین می دهیم که تا تکمیل 150 واحد باقی مانده مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کنار مردم خواهیم بود و عملا می توان گفت که کار کمیته امداد در زلزله کرمانشاه پایان یافته است.
وی از استاندار کرمانشاه و همه مسئولان و بنیاد مسکن و تمامی کسانی که در ساخت و ساز کنار مردم بوده اند، قدردانی کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال 98 تکمیل می کنند.
8066/3012/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.