امید قادری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در جریان سیل اخیر آثار تاریخی با توجه به قدمت آنها بیشترین خسارت را متحمل شده اند.
او افزود: متاسفانه در این سیلاب ها بخش هایی از زیرساخت های ما در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دچار خسارت شده است.
وی افزود: عمده خسارت هایی که داشته ایم مربوط به شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه پس از اعزام برخی از کارشناسان این اداره کل جهت ارزیابی میزان خسارات وارده شده به شهرستان های سیل زده، اضافه کرد: ارزیابی‌های اولیه کارشناسان ما حاکی از آن است که بسیاری از بناهای تاریخی، تاسیسات گردشگری و بازارچه های صنایع دستی در این شهرستان ها دچار آسیب شده است.
به گفته قادری در روزهای آینده میزان دقیق خسارات و تعداد بناها و زیرساخت‌های آسیب دیده اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از 4 هزار اثر تاریخی در مناطق مختلف استان دارد که بیش از 2 هزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
بارش باران از دوشنبه هفته جاری در استان کرمانشاه آغاز شده و اکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه (11 و 12 اردیبهشت) با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ همراه و سبب آبگرفتگی معابر و احتمالاً سیلاب می شود.
بارش‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تاکنون 631 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد و نسبت به بلند مدت استان 76 درصد افزایش یافته است.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.