فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (11 و 12 فروردین) شاهد بارش های گسترده و شدیدی در تمام نقاط استان از جمله شهرستان کرمانشاه خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به اخطاریه صادره از سوی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه تشکیل و تمام دستگاه ها و ادارات عضو به حالت آماده باش درآمده اند.
رنجبر افزود: در همین راستا حدود 20 نقطه در شهر کرمانشاه که احتمال آبگرفتگی و وقوع خسارت در آن ها هست شناسایی و به صورت ویژه از روز شنبه کنترل خواهند شد.
فرماندار کرمانشاه همچنین از شناسایی بیش از 30 روستا در بخش های بیله وار، کوزران، ماهیدشت، فیروزآباد و 50 روستا در بخش مرکزی که احتمال وقوع سیلاب در آن ها هست خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به بخشداری ها و همچنین دهیاران روستاها داده شده است.
وی تصریح کرد: همچنین با ارسال پیامک به تعداد زیادی از روستائیان در خصوص احتمال وقوع سیلاب و خودداری از حضور در کنار رودخانه ها و چشمه ها هشدار داده شده است.
رنجبر گفت: اقدام صورت گرفته دیگر هماهنگی با اداره کل امور عشایری شهرستان برای آگاه سازی عشایر در خصوص ممانعت از تردد و اطراق آن ها به همراه دام هایشان در نقاط حادثه خیز بوده است.
فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از آماده سازی سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: مشکلی در اختصاص فضا برای اسکان وجود ندارد و قادر به اسکان تمام مسافران و مهمانان نوروزی هستیم.
وی گفت: در طول هفته جاری نیز که شاهد بارش های زیادی در کرمانشاه بودیم تعداد زیادی از مسافران نوروزی که در چادرهای مسافرتی اقامت داشتند را در مدارس و سالن های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش به صورت رایگان اسکان داده شدند.
رنجبر در پایان از عموم مردم و مهمانان نوروزی خواست تا در روزهای ابتدایی هفته آینده از اسکان در محدوده رودخانه ها و حتی سراب ها نیز خودداری و در مدارس و سالن های ورزشی آماده شده اسکان پیدا کنند.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.