به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان روانسر در فرمانداری با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری منجر به ایجاد اشتغال می شود، افزود: یکی از چالش های اساسی ما در استان کرمانشاه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است که با جدیت در دستور کار است.
وی تصریح کرد: بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت 40 سالگی انقلاب، یک راهبرد اساسی برای نسل امروز و آینده کشور است که باید بتوانیم این راهبرد را عملیاتی کنیم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: چالش های فرهنگی و اقتصادی دو مشکل جدی است که در این بیانیه به آن اشاره شده و برای مقابله با این چالش ها ظرفیت های بزرگ سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد.
بازوند اضافه کرد: در این بیانیه عامل اصلی برای رفع این چالش ها، امید به آینده عنوان شده چرا که امید پایه پیشرفت و توسعه است و جوانان باید با حضور در صحنه این چالش ها را برطرف کنند.
وی اظهار کرد: دشمنان نظام به سرکردگی آمریکای جنایتکار، گلوگاه های اقتصادی را مد نظر قرار داده اند و برای این شرایط بحران و تحریمی که با آن مواجه هستیم امید به آینده و تحقق اقتصادی مقاومتی یک راهبرد اساسی است.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی و دو مقوله مهم درون زا بودن و برون گرا بودن اقتصاد می توان بر تحریم ها پیروز شد.
بازوند تاکید کرد: مدیران باید با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی پای کار باشند و کار را عامل اصلی توسعه بدانیم.
وی گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به سه میلیارد دلار صادرات داشتیم که رشد 47 درصدی داشته و این رشد بیانگر برون گرا بودن اقتصاد است.
استاندار کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: روانسر به عنوان دروازه اورامانات باید مدنظر مسئولین باشد و در راستای نوآوری در این شهرستان تلاش کنند.
بازوند افزود: ثبت جهانی اورامانات یک اقدام بی نظیر و بی بدیل است و با این اقدام پنج هزار و 100 کیلومتر مربع برابر با یک پنجم جغرافیای استان ثبت خواهد شد که یک ثروت بزرگی برای آیندگان است و از آن به نیکی یاد می کنند.
وی ادامه داد: یکی از اولویت های استان کرمانشاه در سال 98 ثبت جهانی اورامانات است که در این راستا ستاد رفع موانع ثبت جهانی تشکیل شده و فرمانداران اورامانات باید پرچمدار این حرکت باشند و موانع را شناسایی و پیگیری کنند.
استاندار استان کرمانشاه در ادامه گفت: از محل اعتبارات زلزله تاکنون 14 میلیارد تومان به روانسر اختصاص یافته که باید مدیران آن را جذب کنند.
بازوند گفت: نتیجه رونق تولید اشتغالزایی است و این مهم باید در این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار باشد و موانع پیش رو را برداریم.
وی در خصوص خسارت ناشی از سیل روزهای گذشته نیز گفت: در مجموع 500 میلیارد تومان خسارت به استان در بخش های مختلف زیرساختی، کشاورزی و عمرانی وارد شده است.
در پایان این نشست از خدمات حسین ویسمرادی فرماندار سابق روانسر قدردانی و سعدی مصطفی زاده به عنوان سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان منصوب شد.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.