حجت الاسلام و المسلمین علی ملکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد، افزود: حضرت علی (ع) این شخصیت آسمانی، حکومتی بر اساس دین خدا، آیه های قرآن و روایات و کلام رسول خدا (ص) برای بشریت برپا کردند.
وی اظهار کرد: امیر المومنین (ع) عدالت الهی را در تمام لایه های جامعه اسلامی، اصناف و اقشار پیاده کردند و با جان و دل و تمام وجود به دنبال کمک به فقرا و نیازمندان بودند.
امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: سیره زندگی حضرت علی (ع) مانند اقشار پایین دست جامعه بود و فقرا آن را لمس می کردند و پینه بر دست ها و وصله بر کفش ها و لباس های ایشان بیانگر این مطلب بود که فقرا و نیازمندان علی را از خود می دیدند.
حجت الاسلام ملکی ادامه داد: حضرت علی (ع) شخصیتی بودند که مقابل ثروتمندان ایستاد و دفاع از مظلومان در رفتار ایشان بود و به اوضاع جامعه بر اساس تفکر دینی سر و سامان داده و مسئولان و کاردانان خود را با معیار دین انتخاب می کردند.
وی ادامه داد: ایشان به مساله عمران بسیار اهمیت می دادند و از این رو مسئولان باید در امور کشاورزی، بازسازی ها و مسایل سیاسی و ارتباط با سایر کشورهای همسایه همگی بر اساس کلام و رفتار حضرت علی (ع) الگو بگیرند.
وی گفت: در باب کلام حضرت علی (ع) در ابعاد مختلف، کتاب ها باید نوشت زیرا ایشان شاخه های مختلف اقتصاد را بنیانی تعریف کردند و اقتصاد دینی را به عنوان یک اقتصادی قوی پویا و شکست ناپذیر در کلامشان بیان کرده اند.
وی از همگان خواست تا با نگاه به سیره عملی حضرت علی (ع) الگوی مناسبی را در ابعاد مختلف رفتار و عمل داشته باشند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.