رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در باره آخرین وضعیت امهال وام‌های زلزله‌زدگان استان گفت: منتظر مصوبه هیات دولت برای امهال وام‌های بالای 50 میلیون تومان هستیم.
حبیب الله وفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قانون امهال وام های دریافتی زلزله ‌زدگان استان کرمانشاه هیچ سقفی ندارد و شامل تمام وام‌ها می شود اما این موضوع مشروط به تایید هیات دولت است.
او افزود: در برآورد اولیه‌ای که در استان صورت گرفته بود، هزینه امهال وام‌های زلزله‌زدگان استان به اشتباه 2 هزار و 317 میلیارد تومان برآورد شد اما پس از بررسی مجدد مشخص شد که امهال همه وام‌ها نیاز به هزار و 600 میلیارد تومان دیگر هم دارد.
به گفته وفاییT همه وام‌های زیر 50 میلیون تومان و بخشی از وام‌های زیر صد میلیون تومان با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد تومان اولیه امهال شده اند و برای امهال سایر وام‌ها نیازمند تایید هیات دولت هستیم.
پیش از این هم سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: برای امهال وام‌های زلزله‌زدگان خسارت دیده 103 هزار پرونده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
به گفته جلیل بالایی، معیار امهال وام واحدهای تولیدی و صنعتی نیز گزارش دستگاه های متولی و تایید ستاد بحران استان است.
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه هم 16 بهمن 97 گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی افرادی هم که خارج از استان وام دریافت کرده‌اند و اکنون ساکن مناطق زلزله‌زده هستند، مشمول امهال وام می‌شوند.
امهال وام های بانکی آسیب‌دیده‌های زلزله کرمانشاه در جلسه بیستم اردیبهشت 97 هیات دولت به تصویب رسید و مقرر شد سود و جریمه دیرکرد توقف 2 ساله بازپرداخت وام‌های زلزله‌زدگان را دولت به بانک‌ها بپردازد تا زلزله‌زده‌ها در این مدت دغدغه‌های مالی کمتری داشته باشند.
بر این اساس آسیب دیده‌های زلزله در شهرستان‌های گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث و باباجانی، جوانرود، روانسر و پاوه و 2 بخش ماهیدشت و کوزران (از توابع شهرستان کرمانشاه) از 21 آبان 96 تا 21 آبان 98 از بازپرداخت اقساط همه وام‌هایشان تا سقف تعیین شده معاف هستند.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.