به گزارش ایرنا؛ رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) کرمانشاه در حاشیه افتتاح این بخش گفت: این بخش به مساحت 600 مترمربع دارای 6 اتاق زایمان و یک اتاق ایزوله است.
دکتر علی سروش افزود: برای راه اندازی این بخش هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
او تصریح کرد: با توجه به سیاست های طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش های LDR در بیمارستان های دولتی اجرایی شد.
وی در تعریف بخش LDR گفت: این بخش به مکان هایی در زایشگاه ها گفته می شود که هر مادر در فضایی با امکانات رفاهی و بهداشتی جداگانه از تخت های بستری با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می کند.
سروش ادامه داد: در این بخش ها شرایط زایمان فیزیولوژیک و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می شود و به زایمان طبیعی مادران کمک می کند.
زایمان بی درد با استفاده از روش هایی برای کاهش درد زایمان شامل ماساژ درمانی، رایحه درمانی، استفاده از روش های دارویی و غیردارویی در بخش LDR انجام می شود.
مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به طور رسمی به بهره برداری رسید.
این مجتمع بیمارستانی کار خود را با 515 تخت شروع کرد واکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال می باشد.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.