به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسعود سلطانی‌ فر روز پنجشنبه در نشست مشترک فدراسیون های ورزشی در پایانه مرزی خسروی شهرستان قصرشیرین، افزود: این یک حماسه غیرقابل تصور برای خیلی ها بود و ما شاهد حضور جوانانی بودیم که نه انقلاب، نه امام و نه جنگ را دیدند اما عاشقانه آمدند تا اعلام کنند انقلاب و جمهوری اسلامی ادامه دارد و این پاسخی قاطع به همه دشمنان بود.
وی اظهار داشت: باید جلوی ملت سر تعظیم فرود بیاوریم و باید با حمایت و اعتماد و هم افزایی ملت، حرکت های آینده را با قدرت بیشتر ادامه دهیم و در راستای خدمت گذاری به مردم قدم های اساسی برداریم.
وی ادامه داد: به طور یقین ما در صحنه های آینده و چالش هایی که با جهان داریم با حضور مردم از قوت و قدرت بیشتری برخوردار و حرفمان را بهتر می زنیم و از ارزش ها و دستاوردها و کیان بهتر دفاع می کنیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه اکنون 2 هزار و 509 سازمان مردم نهاد در کشور زیر پوشش داریم، اضافه کرد: در جهت اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم که دیروز از سوی رهبر و قبل از حادثه تروریستی بیان فرمودند، باید همه ظرفیت ها را به کار ببریم و ایران به عنوان کشوری قدرتمند بیش از گذشته نقش آفرینی و تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه مردم با وجود تحریم ها و مشکلات و تورم اعلام کرده اند تحت هر شرایطی پای نظام ایستاده اند.
وی با تسلیت شهادت جمعی از عزیزترین فرزندان این مرز و بوم که در سیستان و بلوچستان بر اثر حادثه تروریستی اتفاق افتاد، گفت: دشمن از یک طرف در پایتخت لهستان یک کنفرانس نمایشی درست می کند و از طرف دیگر این عملیات کور تروریستی را انجام می دهد تا بعد از حماسه حماسه 22 بهمن ، کام مردم ایران را تلخ کند ولی این اقدام ها در عزم و اراده مردم خللی وارد نمی کند و مردم ما با صلابت تر از گذشته در مسیر انقلابی خود به دفاع از دستاوردها می پردازند.
وی گفت: ما از مدتها پیش این سیاست را مشخص کردیم که نشست هایمان را به استان های نیازمند و محروم ببریم ، تا در کنار سفرها امکانات بیشتری وارد مناطق شود و این تحولات در رشد توسعه اجتماعی ورزشی و جوانان استان موثر باشد.
وی گفت: این نشست در کرمانشاه و مناطق زلزله زده امروز برگزار شد چون این برای ما حایز اهمیت است و مردم در طلایی ترین دوران برای دفاع از حاکمیت ملی نقشی موثر داشتند و پارسال نیز با یک حادثه تلخ مواجه شدند و متحمل خسارت های مادی و جانی زیادی شدند.
وی افزود: در زلزله ای که اتفاق افتاد با حضور رهبری و رئیس جمهوری و دیگر مسئولان که در کمک رسانی مهم بود ولی محوریت کار در بخش بازسازی و امداد و نجات به استانداری و استاندار بود و استاندار کرمانشاه کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند و نمایندگان استان فرماندهان و نیروهای مسلح تلاش خوبی انجام دادند و سریع عمل کردند و ساخت و سازها بیش از آن چیزی که در گذشته بوده انجام می شود و این بسیار خوب است و البته مردم ما حق دارند از امکانات برخوردار باشند .
وی گفت: در کرمانشاه استعدادهای ورزشی بسیاری است و در همه رشته ها قهرمانان بسیاری هست و در همه نقاط کشور و استان کرمانشاه دارای نخبگانی هستیم که اگر بستر لازم را فراهم کنیم می توانند افتخار آفرینی کنند و نیاز است همه از هر امکاناتی که دارند زمینه بروز و ظهور این استعدادها را فراهم کنند.
وی گفت: اکنون بیش از هشت برابر رژیم گذشته در زمینه فضاهای ورزشی و از مساحت 30 برابر گذشته و در بخش دسته ها هشت برابر رشد داشتیم و در زمینه افتخار آفرینی و مدال اوری نیز رشد خوبی داشتیم.
وی ادامه داد: به شرط همدلی و وحدت و ایجاد شرایط برای جوانان زمینه رشد بیشتر وجود دارد.
وی بر ساخت بیشتر فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: اکنون با وجود تنگناهای و منابع مالی محدود دولت و فشارهای ناشی از تحریم ها دولت با همه توان تلاش می کند تا مشکلات مناطق زلزله زده را حل و تسهیلات و منابع زلزله زدگان را برای بازسازی ها و تسریع در این امر پرداخت کند.
وی ادامه داد: اکنون کنفرانس ورشو در حال برگزاری است و یکی از دلایل اصلیش این است آمریکا در فرایند خروج از برجام دچار انزوای سیاسی شده بود.
وی گفت: وقتی رئیس جمهور فعلی آمریکا می گوید در برجام منافع آمریکا تامین نشده و وزیر خارجه ایران سر وزیر خارجه آمریکا را کلاه گذاشته نشان دهنده دستاورد و منافع ماست و این دلیلی بر حقانیت برجام است.
وی عنوان کرد: مدیریت در این شرایط با امکانات و منابع کم مالی مهم و افتخار است و نیاز است مدیریت امکانات موجود را داشته باشیم.
نشست مشترک 53 فدراسیون ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه اکنون در پایانه بین المللی مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در حال برگزاری است.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.