سردار «منوچهر امان اللهی» روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا که به مناسبت چهل سالگی انقلاب برگزار شد، وظیفه ذاتی پلیس را استقرار نظم و امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: اقدام های قابل توجهی که در حوزه های مختلف چه در حوزه پیشگیری و چه در حوزه مقابله صورت می گیرد برای افزایش امنیت در جامعه است.
وی ادامه داد: برخورد با معضلات اجتماعی، ناهنجاری ها، کشف جرائم در سریعترین زمان ممکن، برخورد با هنجارشکنان، امنیت بخشی میان مردم و پیشگیری از وقوع جرائم دیگر برنامه هایی است که پلیس دنبال می کند.
سردار امان اللهی با بیان اینکه پلیس کرمانشاه نیز سیاست های کلان ناجا را دنبال می کند، افزود: با مجموعه اقدام های صورت گرفته امروز کرمانشاه به یکی از امن ترین استان های کشور تبدیل شده است.

** نیروی انتظامی سرباز ولایت
فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه نیروهای پلیس را سربازان ولایت و فدایی انقلاب و رهبری معرفی کرد و گفت: سبزپوشان ناجا گوش به فرمان ولی فقیه از هیچ تلاشی برای افزایش اقتدار نظام و کشور دریغ نمی کنند.
وی ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ماموران پلیس در رده های مختلف برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تلاش کرده اند و به دشمنان قسم خورده کشور اجازه نداده اند به اهداف خود دست پیدا کنند.
سردار امان اللهی با بیان اینکه پلیس در طول سال های پس از پیروزی انقلاب به تقویت نیروهای انسانی مورد نیاز و تجهیزات لازم اقدام کرده است، گفت: ارائه خدمات لازم به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و نیازمندی های آنان در حوزه انتظامی همواره در دستور کار قرار داشته است.
وی تقویت رده های انتظامی و تجهیزات مورد نیاز، توجه به آموزش های همگانی و اولویت دادن به مواردی که برای شهروندان دغدغه خاطر ایجاد می کند از دیگر اقدام های پلیس در راستای تامین امنیت برشمرد.

** مقابله با قاچاق در اولویت کار پلیس کرمانشاه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، مقابله با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این موضوع همواره در اولویت کاری ماموران در طول سال های اخیر قرار داشته است.
وی با بیان اینکه پدیده قاچاق تبعات منفی زیادی برای کشور دارد، افزود: امسال برای مقابله با این پدیده علاوه بر تشدید کنترل ها در مبادی ورودی و خروجی مرزها، ایستگاه های بازرسی خود را تقویت کردیم که نتیجه آن رشد قابل ملاحظه کشفیات قاچاق و همچنین دستگیری قاچاقچیان بوده است.
سردار امان اللهی یادآور شد: امسال با وجود تغییراتی که در بخش کاهش ورود کالای قاچاق به کشور داشته ایم ارزش ریالی کالاهای کشف شده رشد داشته است که بیانگر اهتمام جدی ماموران در برخورد با این پدیده است.

** مبارزه با مواد مخدر شدت پیدا کرده است
رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به تشدید مبارزه پلیس با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی مقابله با سوداگران مرگ و کشف و انهدام انواع مواد مخدر در سال های اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز خوشبختانه شرایط برخورد با این پدیده در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، بیش از 2 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 58 درصد رشد نشان می دهد.
امان اللهی با بیان اینکه در این مدت 213 قاچاقچی و سه هزار و 339 خرده فروش مواد مخدر در استان کرمانشاه دستگیر شده اند، افزود: این آمار در مقایسه با 10 ماهه سال قبل به ترتیب 75 و 130 درصد رشد داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تعداد طرح های انجام شده در خصوص پاکسازی نقاط آلوده را 590 طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح ها که نسبت به 10 ماهه سال قبل چهار درصد رشد داشته است حدود 311 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 968 نفر نیز دستگیر شده اند.
وی جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها و مناطق را نیز یکی دیگر از اقدام های پلیس کرمانشاه برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، حدود 2 هزار و یکصد نفر از این افراد دستگیر و جمع آوری شده اند که نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.
سردار امان اللهی همچنین به خانواده ها در خصوص مراقبت از فرزندان و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هشدار داد.

** نقش پررنگ خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی
رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود به نقش پررنگ خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروز بستر بسیاری از ناهنجاری ها ریشه در بی توجهی خانواده ها از رفت و آمدهای فرزندان خود و عدم نظارت بر کار آنان دارد.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان با روش های نوین و در پوشش برنامه های مختلف فضای مجازی قصد گمراه کردن نوجوانان و جوانان را دارند، از این رو خانواده ها باید کاملا مراقب باشند تا نوجوان و جوان آن ها در دام دشمن نیفتد.
سردار امان اللهی در پایان بار دیگر بر آمادگی پلیس برای مقابله با هرگونه تهدید دشمنان و مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: همکاران ما در بخش های مختلف آماده شهادت در راه اسلام و ولایت هستند و تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
گفت و گو : مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.