به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در آیین جشن انقلاب در بخش مرزی سومار با حضور مسئولان و مردم، افزود: در دوران رژیم پهلوی انجام کارها به وسیله کارشناسان و متخصصان خارجی و غربی صورت می گرفت و سران رژیم ستمشاهی اجازه رشد و ترقی به ملت ایران ندادند.
وی اظهار داشت: شاه و درباریانش به غربی هایی که در ایران حضور پیدا می کردند حق توحش داده بودند و این اوج ذلت سردمداران یک کشور برای ملتش است.
فرماندار قصرشیرین گفت: امروز به برکت نظام اسلامی به دست توانای متخصصان و دانشمندان داخلی و ایرانی، جمهوری اسلامی در اوج قدرت و عزتمندی است و هیمنه پوشالی غرب را شکسته است.
تاتار افزود: در حوزه کشاورزی، عمران شهری، خدماتی در ایام دهه مبارک فجر امسال، بیش از 627 میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: طرح های مهم دیگری در ماه های آینده در این شهرستان به بهره برداری می رسد و در این بخش مرزی هم 2 هزار هکتار از اراضی این بخش آبی خواهند شد.
فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: برای اولین بار است که جشن بزرگ انقلاب در این بخش مرزی برگزار می شود از این رو از مردم این منطقه درخواست می کنیم که با بازگشت به این بخش در راستای توسعه و آبادانی سومار و نفت شهر قدم بردارند.
اجرای مسابقه طناب کشی، دیدار با خانواده معظم شهدا و دیدار با عشایر و مردم منطقه از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این آیین برگزار شد.
همچنین امروز به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در محل دارالقرآن شهرستان قصرشیرین برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه قصرشیرین در این آئین گفت: معلمان قرآن رسالتی بسیار مهم برعهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکی افزود: معلمان قرآنی مسیر آینده کودکان و نوجوانان را ترسیم می کنند و در راستای اهداف نظام قدم بر می دارند.
وی اظهار داشت: یادگیری هر آیه از قرآن در زندگی انسان بسیار اثرگذار است و کودکانی که در این مسیر تربیت می شوند آینده سازان خوبی برای نظام اسلامی هستند.
وی گفت: به برکت نظام اسلامی در قصرشیرین 15 روحانی فعال حضور دارند و کلاس های قرآن و احکام به خوبی برگزار می شود.
حشمت رضایی معاون فرماندار قصرشیرین هم در این مراسم گفت: قرآن روشن بخش زندگی مسلمانان است و زندگی ما در کنار قرآن به سعادت و خیر می رسد و باید از همان ابتدا نور قرآن در تربیت کودکان روشن باشد.
در پایان تعداد 70 تن از کودکان و نوجوانان حافظ قرآن در هفت مدرسه شهرستان قصرشیرین تجلیل شدند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.