کیومرث مظفری روز چهارشنبه در بازدید از غرفه ایرنا که در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی استان در بوستان شاهد در حال برگزاری است، افزود: تا قبل از انقلاب فقط 50 روستا از 2 هزار و 800 روستای کرمانشاه خانه بهداشت داشت که این آمار پس انقلاب 11 برابر شده است.
او در ادامه سرانه هزینه درمانی هر روستایی در استان را 343 هزار تومان دانست و اظهار داشت: ماهیانه 15 میلیارد تومان هزینه درمانی برای بیمه روستاییان وعشایر کرمانشاه به مراکز درمانی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه سال های اخیر چند طرح مهم و بزرگ بیمه در سطح استان انجام شده بیان داشت: طرح ملی بیمه مردن روستاییان در سال 75 در استان 700 هزار روستایی را زیرپوشش برد.
وی همچنین اظهار داشت: طرح بیمه شهروندان شهری فاقد هرگونه بیمه در سال 81، 240 هزار شهروند کرمانشاهی را از خدمات درمانی مراکز درمانی و بستری بیمارستان ها برخوردار کرد.
مظفری در ادامه افزود: سال 84 طرح بیمه روستاییان و عشایر با صدور دفترچه بیمه رایگان برای 640 هزار نفر و در سال 87 برای بیمه 240 هزار شهروند شهری در قالب بیمه ایرانیان ارتقاء یافت و بیمه شدگان از 85 درصد تخفیف نسبت به افراد فاقد بیمه برخوردار شدند.

** 370 هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، طرح ملی بیمه سلامت را بی سابقه و کم نظیر در سطح جهان عنوان کرد و گفت: بیمه سلامت در قالب بیمه همگانی رایگان 370 هزار نفر از جمعیت استان که فاقد هرگونه بیمه بودند را زیرپوشش برد و افراد را از خدمات سرپایی و بستری رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی برخوردار کرد.
مظفری در ادامه بیان داشت: ماهیانه 35 میلیارد تومان بیمه سلامت در استان کرمانشاه هزینه می کند که 15 میلیارد تومان در بخش روستایی وعشایری و 2 میلیارد تومان برای بیماران خاص مانند کلیوی، هموفیلی، پلاسما، ام اس و مابقی برای شهروندان شهری به مراکز درمانی پرداخت می شود.
او با بیان اینکه تمام بدهی های غیردانشگاهی بیمه سلامت در سال 96 پرداخت شده است، گفت در سال جاری تا آبان ماه تمام بدهی های دانشگاه علوم پزشکی نیز از محل اختصاص 400 میلیارد تومان بیمه سلامت ویژه مناطق زلزله زده استان تسویه شده است.
مظفری در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان بیمه سلامت در همه مراکز درمانی برای پاسخگو به مراجعان مستقر هستند، افزود: سامانه 1666 شبانه روز پاسخگوی سوالات مردم است و روزهای دوشنبه نیز مسئولان شخصاً پاسخگو هستند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.