فریدون یاوری روزیکشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در محل نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین المللی کرمانشاه در بوستان شاهد افزود: قبل از انقلاب با وجود سازمان شکاربانی و چند قانون بدون ارگان اجرایی، هیچ سازمانی برای صیانت از برنامه های محیط زیستی وجود نداشت.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب سازمان ها و قوانین مربوط به محیط زیست بوجود آمد، گفت: امروزه تمام نرم های استاندارد محیط زیستی اعم از نمونه گیری ، تجزیه و تحلیل در تجهیزات آزمایشگاهی استان قابل آزمایش و تجزیه و تحلیل است.
این مقام مسئول افزود: تمام نقاط و مواد آلایندگی محیط زیستی اعم از آب، خاک، هوا و دیگر بخش در آزمایشگاه استان قابل بررسی، کنترل، نظارت، عفونی و زیستی است.
یاوری در بخش دیگری از سخنان خود مناطق حفاظت شده استان را 161 هزار کیلومتر مربع شامل منطقه حفاظت شده، بیستون، قلاجه، بوزین مرخیل، پناهگاه حیات وحش (ورمنجه)، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد، غار پرآو و قوری قلعه دانست و گفت: 6 درصد استان مناطق حفاظت شده در بر می گیرد که این میزان باید به 10 درصد استان مطابق نرم کشور برسد.
او در ادامه با بیان اینکه برخی از مناطق ارزش های حفاظتی خود را از دست داده اند و باید بازنگری شوند، بیان داشت: برخی مناطق دیگر استان مانند تالاب هشیلان شناسایی شده که باید جزء مناطق حفاظتی شناخته شوند.
وی با بیان اینکه وضعیت هوای استان کرمانشاه مطابق با استانداردهای جهانی است، اظهار داشت: برای نمونه گیری و بررسی وضعیت هوا در استان 9 ایستگاه زیست محیطی وجود دارد.
یاوری اضافه کرد: تمام بنگاه های صنعتی استان کرمانشاه به سیستم کنترل آلایندگی هوا مجهز هستند.
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در بخش آلودگی های آب در استان نیز گفت: هفت شهر بزرگ استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و چهار شهر در دست اجرا و بزودی به بهره داری می رسند.
یاوری در ادامه با بیان اینکه 35 درصد پساب شهر کرمانشاه تصفیه می شود، گفت: مابقی به رودخانه می ریزد که با تلاش استاندارد و مسئولان آب و فاضلاب شهری برای تامین اعتبار حل تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه هستیم که این نقیصه حل شود.
وی در پایان گرد و غبار در استان را یک مهمان ناخوانده از کشور مجاور دانست و گفت: این بحران ریزگردها منشاء استانی ندارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.