مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران باعث آبگرفتگی چادرهای عشایری چهار خانوار مستقر در روبروی بوستان نور قصرشیرین شد که برای امدادرسانی بلافاصله گروه های امدادی به محل اعزام و نسبت به جا به جایی عشایر به مناطق امن اقدام کردند.
وی اظهار داشت: این خانوارهای عشایری با وجود هشدارهایی که قبل از وقوع سیل و توفان داده شده بود ، در حاشیه رودخانه و محل روان آب استقرار پیدا کرده بودند.
وی ادامه داد: خوشبختانه بارش باران با وجود شدت، خسارت دیگری در پی نداشته و مشکلی برای زلزله زدگان ایجاد نکرده است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در رابطه با خدمات رسانی به زلزله زدگانی که در چادرها و کانکس های اسکان موقت به سر می برند، نیز از سوی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران هشدارهای لازم انجام شده تا در مسیر رودخانه ها و کانال های دفع آب های سطحی مستقر نشوند.
تاتار افزود: در 48 ساعت گذشته تاکنون 32.2 میلی متر باران در این شهرستان باریده که خوشبختانه با وجود بارش های بسیار خوب تاکنون گزارشی از وجود مشکل برای شهروندان و مردم روستا نداشته ایم.
او ادامه داد: هم اکنون نیروها و دستگاه های امدادی در سطح شهرستان در آماده باش به سر می برند تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی نسبت به خدمات رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 277.3 میلی متر و از فروردین امسال تا امروز 404.3 میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و 650 خانوار عشایری از طوایف کلهر، قلخانی، زوله، جمهور و سنجابی در مناطق قشلاقی قصرشیرین با جمعیتی بیش از هشت هزار نفر، استقرار دارند که این عشایر با دارا بودن 182 هزار راس دام ، بخشی از تولیدات گوشت و مواد لبنی استان کرمانشاه و همچنین شهرستان قصرشیرین را تامین می کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.