سرهنگ «محمد حیدری» رور جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران و برف که از ظهر روز گذشته در اکثر مناطق استان آغاز شده طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کماکان تا اوایل امشب ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این بارش ها عمدتا به شکل باران است اما در عین حال در برخی نقاط سردسیر و گردنه ها مانند مله ماس، پلنگانه، بید سرخ و جاده های پاوه به شکل برف است.
حیدری با توصیه به رانندگان در خصوص همراه داشتن زنجیر چرخ افزود: در صورت ادامه بارش ها امکان اینکه تردد در برخی محورهای دیگر نیز تنها با زنجیر دچرخ امکان پذیر باشد، وجود دارد.
رئیس پلیس راه کرمانشاه همچنین به وقوع سه فقره سانحه رانندگی در محورهای استان طی شب گذشته اشاره کرد و گفت: در این حوادث 2 دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه پژو 405 واژگون شدند که البته خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.
وی تصریح کرد: در این حوادث که به خاطر لغزنده بودن جاده ها و رعایت نکردن سرعت مطمئنه رخ داد پنج تن مصدوم شدند.
حیدری با تاکید بر اینکه رانندگان حتما تجهیزات و امکانات زمستانی به همراه داشته باشند، گفت: همراه داشتن زنجیرچرخ و استفاده از آن در صورت نشستن برف بر سطح جاده الزامی است.
رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مناسب، اطمینان از سالم بودن لاستیک و بخاری خودرو نیز نقش مهمی در ایمنی و سلامت رانندگان در هوای بارانی و برفی دارد.
وی در ادامه از برخورد با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: انجام 2 تخلف حادثه ساز موجب توقیف 72 ساعته خودرو می شود، بنابراین رانندگان باید مراقب رفتار خود باشند.
سرهنگ حیدری در پایان گفت: 70 گشت محسوس و نامحسوس پلیس برای کنترل رفتار رانندگان و همچنین کمک به آن ها در جاده های استان حضور دارند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.