به گزارش ایرنا ، رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این کنفرانس که با حضور مقامات ارتش ، سپاه و پژوهشگران برتر کشور در آمفی تئاتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی کرمانشاه برگزار شد، از پژوهش به عنوان یک امر ضروری یاد کرد.
ابراهیم اعلمی آل آقا گفت: بی توجهی برخی مسئولان و ارگان ها به پژوهش های دانشگاهی قابل قبول نیست چرا که همه باید از ما مطالبه گری کنند و خواهان انجام پژوهش باشند.
وی با تاکید براینکه هر اقدام و عمل حساس و ضروری باید از پشتوانه پژوهشی برخوردار باشد، ادامه داد: دانش، تجارب و اراده بشر می تواند اثرات مخرب این مخاطرات را بسیار کاهش دهد.
اعلمی آل آقا ، به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از پژوهش اشاره کرد و افزود: هنوز سهمی از تولید ناخالص ملی به پژوهش تعلق نگرفته و از ظرفیت های علمی برای مقابله با بلایای طبیعی به خوبی استفاده نمی شود.
در ادامه دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی عمران در کاهش مخاطرات از حضور 10 نفر از پژوهشگران تراز اول کشور و متخصص در علم زلزله شناسی در این کنفرانس خبر داد.
مجتبی فتحی ، از بررسی دستاوردهای علمی و مدیریتی زلزله ازگله از جنبه عمران به عنوان هدف برگزاری این کنفراس یاد کرد و گفت: از مقالات بسیار داخلی و خارجی که به 124 عدد رسید، 27 مقاله برای ارائه و 50 مقاله به شکل پوستر پذیرفته شده است.
وی از برگزاری چهار کارگاه تخصصی و 14 شرکت و مجموعه به عنوان نمایندگان اصناف در این کنفرانس خبر داد و گفت: مبانی مهندسی ارزش و مدیریت ساخت در بازسازی، زمین لغزش و مخاطرات ژئوتکنیک، خشکسالی، تغیر اقلیم، ریزگردها و مخاطرات آب و هوایی، نقش دولت و سازمان های مردم نهاد در ارتقا کیفیت صنعت ساختمان و غیره پاره ای از محورهای این کنفرانس است.
در این کنفرانس 2 روزه از 6 مجموعه کتاب در خصوص زلزله ازگله رونمایی می‌شود.
پنج کنفرانس از سال گذشته تاکنون در خصوص زلزله ازگله در دانشگاه رازی برگزار شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.