به گزارش ایرنا، عزیزمراد ویسی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات جوانرود افزود: زکات جمع آوری شده در سه سرفصل زکات فطریه ، زکات فقرا و زکات پروژه ها جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت : جوانرود همواره از شهرستان های برتر در استان کرمانشاه در زمینه جمع آوری زکات محسوب می شود.
ویسی یادآور شد: زکات جمع آوری شده در هر روستا برای کمک به فقرا و نیازمندان و پروژه های عمرانی عام المنفعه همان روستا اختصاص داده خواهد شد.
فرماندار جوانرود نیز بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ زکات نیازمند تبلیع و اطلاع رسانی است.
رستگار یوسفی ، با اشاره به آمار بالای جمع آوری زکات در جوانرود افزود: افزایش پرداخت زکات در این شهرستان نشانه تدین مردم، اعتمادسازی و تلاش ستاد احیای زکات است.
وی اظهار داشت: تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت می تواند بسیار راه گشا و موثر باشد.
یوسفی یادآور شد: نقش مبلغان، روحانیان و رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات در جامعه بسیار موثر است و باید با برنامه ریزی منسجم در جهت ترویج این مهم و ارزش دینی، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
امام جمعه جوانرود هم با بیان اینکه زکات باید به هشت صنف داده شود، افزود: تا زمانی که زکات در دست زکات دهنده است نمی توان به مسجد و کارهای عام المنفعه و ... داد اما اگر این زکات وارد بیت المال شد ، می توان درهر راهی که صلاح باشد آن را صرف کرد.
ماموستا ملا احمد فخری ، به جایگاه زکات در دین اسلام اشاره کرد و افزود: کمیته امداد مرجع مناسبی برای جمع آوری و ساماندهی زکات است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.