به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید نجیب میرانی روز پنجشنبه در آیین آغاز پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مدرسه حضرت خدیجه شهر پاوه با ابراز خرسندی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان در میادین علمی داخلی و بین المللی، کسب موفقیت های پرشمار نوجوانان و جوانان را نشانه ظرفیت بالای سرمایه های اجتماعی در این دیار دانست.
وی، تولید علم و ثبت اختراع توسط نوجوانان را زمینه ساز ارتقای اعتماد به نفس و معنی واقعی «ما می توانیم» عنوان کرد و افزود؛ وجود دانش آموزان پژوهشگر و خلاق مایه مباهات هر جامعه ای هستند.
معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش پاوه نیز؛ جشنواره نوجوان خوارزمی را مظهر تفکر و خلاقیت در دانش آموزان عنوان کرد و افزود؛ ارتباط بیشتر علم و فناوری با زندگی و فرهنگ اجتماعی دانش آموزان از اهداف این جشنواره محسوب می شود.
ایوب احمدی، جشنواره نوجوان خوارزمی را فرصتی مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی و مهارتی توصیف کرد و دانش آموزان را به استفاده بهینه از تک تک فرصت های پیش رو در مسیر زندگی توصیه کرد.
وی با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان و دانش آموزان در راستای برگزاری جدی و رقابتی این جشنواره در سالهای گذشته از نگاه ویژه مدیریت آموزش و پرورش پاوه به امر پژوهش و ابتکارات دانش آموزی و برنامه ریزی مدون در این زمینه برای سال تحصیلی جاری خبر داد.
مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه هم ؛ با اشاره به سند طرح تحول نظام آموزشی و توجه ویژه به علم آموزی براساس روش های پژوهش محور و خلاقیت آفرین، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را در همین راستا عنوان و بر مشارکت گسترده دانش آموزان در این جشنواره تأکید کرد.
سعید احمدی ، ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان و کمک به فرآیند هدایت تحصیلی آنها و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه های درسی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
بیش از یک هزار و 800 دانش آموز شهرستان پاوه از 19 مدرسه شهری و روستایی در مقطع متوسطه اول، در 6 رشته پژوهشی، دست سازه ها، بازارچه های کسب و کار دانش آموزی، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجی و فعالیت های آزمایشگاهی در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 98 - 97 به رقابت می پردازند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.