به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا مرزبانی روز پنجشنبه و در حاشیه آغاز طرح زمستانی پلیس راه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در زمان اجرای طرح زمستانه کرمانشاه 46 نفر بود.
وی در ادامه به شناسایی 66 نقطه حادثه خیز در استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای رفع مشکلات نقاط حادثه خیز کرمانشاه جذب شود.
سرهنگ مرزبانی همچنین به محورهایی که بیشترین سوانح رانندگی در آن ها رخ می دهد اشاره کرد و گفت: محورهای کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه - روانسر و کرمانشاه - اسلام آبادغرب حادثه خیزترین راه های استان هستند که بیشترین سوانح رانندگی طی هشت ماه سپری شده از سال در آن ها رخ داده است.
این مقام انتظامی یادآوری کرد: طبق بررسی های صورت گرفته 75 درصد سوانح رانندگی در محورهای یاد شده به دلیل سه عامل طراحی و مهندسی بد جاده، رانندگی نامناسب و ناایمن بودن خودروها بوده است.
وی در خصوص محور کرمانشاه - کامیاران به عنوان حادثه خیزترین نقطه استان در هشت ماه سپری شده از سال، گفت: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عامل اصلی سوانح رانندگی در این محور بوده است.
سرهنگ مرزبانی همچنین به محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب نیز اشاره و اظهار کرد: در این محور با وجود 2 بانده بودن تمام مسیر متاسفانه شاهد حوادث زیادی در آن هستیم که البته واژگونی به دلیل سرعت غیرمجاز علت اصلی بیشتر سوانح در این محور است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مجموع این دلایل باعث شده تا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان 250 نفر در استان جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست بدهند.
وی یادآوری کرد: همچنین در این مدت سه هزار و 811 نفر نیز در تصادفات جاده ای مصدوم شدند.
سرهنگ مرزبانی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح زمستانه پلیس راه و همکاری مردم، امسال نیز همچون سال گذشته شاهد کاهش تلفات رانندگی در سطح استان باشیم.
طرح زمستانه پلیس راه با مشارکت دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری از 22 آذر تا 22 اسفند در کرمانشاه و همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.