به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدابراهیم اعلمی آل آقا روز دوشنبه در همایش ملی توسعه پایدار، فرصت ها، چالش ها و چشم انداز استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات شهید علیمحمدی دانشگاه رازی کرمانشاه، افزود: دانشگاه رازی ظرفیت های بالایی از نظر اعضای هیات علمی و اساتید مجرب و باسابقه در حوزه پژوهش دارد.
او گفت: این دانشگاه آمادگی انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را براساس نیازها و اولویت های استان کرمانشاه را دارد.
وی اظهار داشت: از سال 98 اعضای هیات علمی دانشگاه رازی براساس الزام سازمانی باید فرصت مطالعاتی بگذرانند و ما از دستگاه های اجرایی درخواست می کنیم از ظرفیت موجود دانشگاه در زمینه پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات استان استفاده کنند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه بودجه پژوهشی دانشگاه های استان را نیز پایین دانست و گفت: از مجموع اعتبارات بالایی که به استان اختصاص داده می شود انتظار داریم بخشی نیز به مقوله پژوهش اختصاص یابد.
اعلمی آل آقا با اشاره به اینکه فصل بودجه ریزی کشور است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست توجه جدی به بودجه های پژوهشی دانشگاه های استان کرمانشاه داشته باشند.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه توسعه پایدار به معنای عمیق کلمه به معنای بهره مندی بیشتر مخاطبان امر توسعه است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه رازی ذخیره شده است، افزود: سه هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی ظرفیت علمی بزرگی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند.
او با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به هدفمند سازی پژوهش‌ها در راستای برنامه ریزی برای توسعه آموزش عالی دانست و گفت: اگر توسعه بر اجتماع نخبگانی مبتنی نباشد پایدار نیست.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید شبکه جامعه و دانشگاه ساختارسازی شود، بیان کرد: این مهم نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.
اعلمی آل آقا تأکید کرد: پژوهشگران و هیأت علمی دانشگاه رازی آمادگی دارند تا در کنار مسئولان اجرایی و همه دغدغه‌ مندان توسعه باشند و در خصوص برنامه‌ها کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام شوند.
وی دانشگاه را محل بوجود آمدن گفتمان علمی دانست و بیان کرد: با افتخار امروز در دانشگاه رازی میزبان گفتگوهای توسعه‌ای هستیم.
حدود 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که امروز در 2 نوبت صبح و عصر 25 مقاله در قالب سخنرانی ارائه می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.