به گزارش خبرنگار ایرنا، این رزمایش از صبح امروز سه شنبه در منطقه 'تنگه کنشت' شهر کرمانشاه آغاز شد و ساعتی پیش با موفقیت پایان یافت.
در این رزمایش خلبانان جوان با راکت و گلوله بالگرد شکاری کبری به اهداف از پیش تعیین شده شلیک کردند و با مشورت و راهنمایی پیشکسوتان بر تجربیات خود افزودند.
خلبانان از فاصله چهار کیلومتری دشمن فرضی را هدف گرفتند و حجم سنگینی از آتش را روی سر آنان ریختند؛ به گفته سرهنگ تراب باقری، رئیس رکن دوم پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه هدف از حفظ فاصله با دشمن، ناکامی پاتک و شلیک ضدهوایی آنهاست.
بالگردهای کبری در این رزمایش از سلاح های بومی سازی شده و ساخت داخل استفاده کردند.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه خلبانان این پایگاه هر 6 ماه یک بار رزمایش تیراندازی به اهداف را برگزار می کنند، افزود: یکی از وظایف پایگاه های هوانیروز بالا نگه داشتن مهارت خلبانان و کارکنان فنی با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن است.
امیر سرتیپ حشمت الله آزادی فر با اشاره موفقیت خلبانان جوان در رزمایش امروز گفت: این تیراندازی ها بیشترین اثر خود را در آمادگی رزمی هوانیروز گذاشته و اکنون مهارت خلبانان ما به اندازه ای است که با این بالگردها می‌توانند بهترین پروازها را انجام دهند.
به گفته او پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه در وضعیت آمادگی بسیار خوب رزمی قرار دارد و آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دشمنان است.
امیر آزادی فر تاکید کرد: همه بالگردهای پایگاه یکم هوانیروز به صورت مداوم توسط کارکنان فنی به روز می شوند.
فرامرز نوری، سر استاد خلبان بالگرد شکاری کبرا هم در حاشیه این مانور آمادگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تیراندازی به مناسبت 15 آذر سالروز شهادت شهید کشوری و روز هوانیروز برگزار شد.
او افزود: اینگونه رزمایش ها با هدف ارتقا توان رزمی، آزمایش بالگردها و افزایش مهارت خلبانان در تیراندازی هوا به زمین صورت می گیرد و در تلاشیم که تجربه پیشکسوتان به خلبانان جوان منتقل شود‌.
هوانیروز کرمانشاه نقش پررنگی در دفاع از کشور در جریان هشت سال دفاع مقدس داشت.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس یک هزار و 126 بار مورد حملات موشکی و شیمیایی وحشیانه رژیم بعث عراق قرار گرفت.
مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و 17 و 500 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند؛ از میان شهدای این استان 750 شهید زیر 15 سال داشتند.
جنگ تحمیلی در کرمانشاه شروع و با عملیات مرصاد در این استان به پایان رسید.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.