شهرام مظفری زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست در پی گشت زنی روز گذشته در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز یک راس آهوی تلف شده توسط سگ های گله متعلق به عشایر در حوالی قصرشیرین را پیدا کردند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این راس آهو از سوی سگ های عشایری که به صورت غیر قانونی در منطقه قراویز مستقر شده اند دریده شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: همچنین در ششم آبان جاری امسال شاهد دریده شدن یک راس آهوی دیگر از سوی سگ های گله عشایر در منطقه قراویز بودیم.
مظفزی زاده از اداره منابع طبیعی قصرشیرین خواست تا از حضور عشایر در مناطق شکار و تیراندازی ممنوع شهرستان قصرشیرین جلوگیری کند که شاهد این گونه تلفات نباشیم.
وی گفت: ضمن اینکه عشایر باید از 15 آذر در مناطق قشلاق سکنی یابند که زودتر از موعد شاهد حضور آنها هستیم و سگ های متعلق به آنها اینگونه خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کنند.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به طور مشترک در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ‌ذهاب با سه هزار و 800 هکتار مساحت تنها زیستگاه منحصر به فرد، آهوی ایرانی در غرب کشور است.
غزال ایرانی نوعی آهوی بومی آسیای میانه و جنوب غربی آسیا محسوب می شود که از تیره گاویان و راستهٔ جفت‌ سم‌ سانان با بدن قهوه‌ای روشن که به سمت شکم تیره‌ تر می‌شود و نواحی زیرین بدن آن سفید و دم آن سیاه است.
این حیوان در صحرای گبی، بلوچستان پاکستان، جنوب شرق ترکیه، شمال آذربایجان و بخش‌هایی از ایران، عراق و افغانستان زندگی می‌کند.
بزرگترین زیستگاه آهوی ایرانی در بوستان ملی موته در استان اصفهان است، غزال ایرانی مثل دیگر آهوها سرعت بالایی دارد اما برخلاف غزال‌های دیگر بدون جهش می‌دود.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.