به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی استانداری روز دوشنبه به نقل از محمدابراهیم الهی تبار در نشست با دبیران احزاب استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و تفاوت آن با سال های گذشته به دلیل جنگ روانی و اقتصادی دشمن تصریح کرد: همان هایی که در 100 سال گذشته با کودتای 1332، سرکوب نهضت امام در سال 42 ، تقویت رژیم استبدادی شاه و پس از انقلاب نیز با جنگ هشت ساله خسارت ها مادی و انسانی به کشور زدند با فضاسازی قصد مقابله مجدد با ملت ایران را دارند.
وی ابراز امیدواری کرد مردم با حضور پررنگ در راهپیمایی پیام استقامت، استقلال و جمهوری اسلامی را به دنیا مخابره کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه توسعه سیاسی از مسیر احزاب محقق می شود، افزود: هدف توسعه سیاسی پرورش انسان ها برای تعالی جامعه است که حرکت مقدسی بشمار می آید و از این رو شهید بهشتی بارها می گفت که «حزب معبد من است».
الهی تبار در نقد این بیان که «برخی می گویند وابسته هیچ حزبی و گروهی نیستیم» اظهار داشت: عدم وابستگی به احزاب و تشکل ها که افتخار محسوب نمی شود و کسی که بی تابلو کار می کند پاسخگوی هزینه تصمیمات خود نخواهد بود اما عضو یک حزب، شجاعت پاسخگویی دارد.
وی بیان اینکه «فسادها، بی عدالتی ها، عدم پاسخگویی ها و مانند آن نتیجه بی توجهی به ساختارهای سیاسی نظام مند است» گفت: تا زمانی که ساز و کار مناسبی برای ورود به عرصه مشارکت وجود نداشته باشد نمی توان توسعه یافتگی را رقم زد.
وی با مطلوب دانستن فضای کار سیاسی در کرمانشاه تصریح کرد: در حالی که بسیاری از استان ها دفاتر استانی احزاب دارند در کرمانشاه یک حزب سیاسی مستقل وجود دارد که کار ارزشمندی است و باید این رویه را تقویت کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از نقد نه تنها ناراحت بلکه همواره استقبال کرده به مطلبی که یکی از نشریات استان در پاسخ به گفته های وی در دفتر روزنامه باختر منتشر کرده اشاره و اظهار داشت: در آنجا گفتم که روزنامه باختر، تنها کار رسانه ای انجام داده و در داخل جریانات سیاسی افراطی قرار نگرفته اما اعتقادم این نیست اگر روزنامه یا نشریه ای حزبی باشد بد عمل کرده است بلکه ما خواهان تقویت چنین رویکردهایی هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر شکل گیری خانه احزاب در استان افزود: این خانه می تواند محملی برای توانمندسازی تشکل ها باشد و بسیاری از مطالبات را نمایندگی کند که در این صورت می توان به آن تکیه کرد.
الهی تبار در ادامه با اشاره به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود احزاب استان در این موضوع نقطه نظرات را جمع بندی کنند و گویای نقش نظام اسلامی در توسعه فعالیت های سیاسی باشند.
وی با بیان اینکه با وجود فراوانی خدمات و اقدامات، برخی اوقات در حق نظام جفا می شود افزود: به دلیل بازگو نشدن خدمات نظام، نتوانسته ایم حرکت اقناعی در جامعه داشته باشیم البته بخشی نیز به برخی حرکت های اعتمادکاه باز می گردد.
الهی تبار با اشاره به اقدامات و خدمات نظام در زلزله آبان 96 در کرمانشاه اظهار داشت: در این زلزله شاهد حرکت های عجیب و غریبی بودیم که خدمات را زیر سوال می برد، مثلا شخصی را از سرپل ذهاب با هواپیما به صدا و سیما می بردند تا بگوید که «ما همچنان زیر چادریم»! اما با بررسی دیده می شد که همین شخص بهترین مبلمان و منزل را در سرپل دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: این کارها انجام شد و ظرفیت های خوب زلزله دیده نشد و کسی نپرسید که چرا در گرمترین سال استان، شیوع بیماری های عفونی حتی نسبت به قبل از زلزله کمتر شد و بیماری های روحی و روانی باوجود بحران زلزله آسیبی کمتر از نرم جهانی داشت اما در مقابل نماینده ای در مجلس بر پایه آمار بهزیستی در مورد احتمال رفتارهای خطرناک گفت که 97 نفر در مناطق زلزله زده خودکشی کرده اند!.
الهی تبار با بیان اینکه ظرف هفت ماه 15 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ساخته شد اما کسی به آن نپرداخت افزود: باید گفته می شد که مردم، ارگان ها، تشکل های غیردولتی چگونه دست به دست هم این خدمات را انجام دادند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ورود احزاب و تشکل ها به مسائل اجتماعی اظهار داشت: با نقش آفرینی تشکل ها می توان بر بسیاری از مسائل غلبه کرد، در زلزله آبان 96، فضای مجازی حساسیت جامعه را بالا برد و کارها را شفاف کرد.
او گفت: با تقویت جریانات سیاسی نیز می توان چنین فضایی را ایجاد و ظرفیت سازی کرد.
مدیر کل دفتر سیاسی استانداری کرمانشاه نیز در گزارشی از مقدمات شکل گیری خانه احزاب در استان گفت: از 46 حزب استان کرمانشاه، 36 حزب مجوز دارند و 10 حزب نیز در حال طی مراحل برای اخذ مجوز هستند.
بهرام سلیمانی تصریح کرد: مقدمات کار تشکیل خانه احزاب با درخواست احزاب استان فراهم شده و تلاش می شود که خانه احزاب به کانون فعالیت های اجتماعی در استان تبدیل شود.
در این نشست تنی چند از دبیران احزاب در استان کرمانشاه نقطه نظرات خود را در مورد خانه احزاب، مشکلات احزاب و چگونگی نقش آفرینی در مسائل استان بیان داشتند.
دبیران و فعالان احزاب استان در این نشست نداشتن پشتوانه مالی، نبود اجماع در میان فعالان حزبی، عدم اهتمام به وظایف حزبی و نقش آفرینی موثر در مسائل استان و کشور و ضرورت اهتمام بیشتر دولت به احزاب در کشور را به عنوان دغدغه های خود مطرح کردند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکنه در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.