به گزارش ایرنا ، روابط عمومی استانداری روز پنجشنبه به نقل از محمدابراهیم الهی تبار در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه و فعالان بخش تولید که با موضوع علل بالا بودن آمار بیکاری استان در دانشگاه رازی افزود: برای یافتن راه حل چالش ها باید برنامه های بالادست آمایش سرزمین و برنامه ششم را جستجو و بخش به بخش بررسی کرد.
وی با تاکید بر اینکه رواج گفتمان توسعه در استان نیاز به ترسیم اهداف دارد، گفت: باید یک هدف گذاری منسجم و چهارچوب دار داشته باشیم تا براساس آن حرکت و آموزش های لازم را ارائه دهیم.
الهی تبار بحث مشتری مداری و بازاریابی را در گره گشایی مبحث اشتغال استان مهم دانست و اظهار داشت: باید همراهی افکار عمومی و رسانه ها نیز برای رواج گفتمان توسعه در استان وجود داشته باشد. نیاز به مطالبه گری و تقویت احساس تعلق مردم به این دیار محسوس است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاهیان با مشاوره های خود می توانند تنظیم کننده رفتار مدیران باشند ، تصریح کرد: از کرمانشاه با ظرفیت هایی که دارد باید صدای خوشی در تریبون های مختلف شنیده شود. البته این امر با مطالبه گری دانشگاه و پاسخگویی مدیران روی می دهد.

** توسعه استان مشارکت گفتمانی می خواهد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه هم در این نشست با تاکید بر تغییر ساختار اقتصادی استان افزود: راهکار و برنامه مدیریت استان تمرکز بر بخش خدمات است. البته این به معنای نادیده گرفتن و کم شدن سهم بخش های دیگر نخواهد بود و در عمل تولید را نیز افزایش می دهد.
هدایت حاتمی اظهار داشت: قرار است که با اختصاص اعتبار و تسهیلات به برنامه محوری بنگاه های تولیدی کمک کنیم.
وی با تاکید بر اعتقاد تیم مدیریتی استان به دانش محوری و دانشگاه افزود: برای تغییر اقتصاد استان به سمت خدمات باید حوزه مطبوعات و مشارکت گفتمانی شکل بگیرد.
حاتمی با اشاره به در پیش بودن 2 همایش بزرگ سرمایه گذاری استان کرمانشاه تصریح کرد: قرار است در این همایش برنامه جامع توسعه استان را عرضه کنیم. برای پیشبرد گفتمان توسعه باید ترسیم اهداف کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بر ارائه هرچه بیشتر ظرفیت های استان تاکید کرد و گفت: مشکلات کرمانشاه جدای از مشکلات کشور نبوده و لاینحل هم نیست نباید فضای منفی ایجاد شود چرا که اثر نگران کننده ای دارد.
حاتمی با استقبال از پیشنهاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه برای تهیه تقویم رویدادها فرهنگی و اقتصادی استان اظهار داشت: باید از جشنواره های مختلف بومی و محلی استان حمایت کرد چرا که رونق گرفتن این برنامه ها حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.