به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 97 عزم خود را برای ایجاد فرصت های شغلی در کشور بیش از گذشته جزم کرد و با اتخاذ تدابیر و سیاست های مختلف در این مسیر، مصمم تر از گذشته گام نهاده است.
استاندار کرمانشاه نیز پس از شروع فعالیت خود در این استان همواره رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را اولویت اصلی خود اعلام کرده و می گوید که برای ایجاد اشتغال در استان برنامه دارد.

** سند توسعه استان تدوین شده است
هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که اوایل شهریور ماه سال جاری با حضور وزیر کشور در سرسرای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در رتبه ‌بندی کشوری بهبود کسب و کار کرمانشاه رتبه خوبی قرار ندارد، گفت: در جایگاه سی و یکم کشور بوده‌ایم که در پنج ماه نخست سال 97 با برگزاری 28 جلسه ستاد تسهیل، شاخص بهبود کار را کاهش دادیم.
وی خاطرنشان کرد: سندی با عنوان سند اشتغال تهیه شده که شامل هفت برنامه است، این سند به مدت 2 سال برای استان در نظر گرفته شده و به شهرستان‌ها نیز فرستاده شده است.
این مسئول افزود: اگر ما بتوانیم مطابق با این سند پیش برویم بیکاری به شدت کاهش یافته و استان از وضع شغلی و اقتصادی خوبی برخوردار خواهد شد.

** 78 هزار شغل باید در کرمانشاه ایجاد شود
حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با حضور در دفتر ایرنا کرمانشاه اظهار داشت: در سند اشتغال استان وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها به تفکیک شهرستان مشخص شده است، تا در 2 سال آینده 78 هزار شغل در استان ایجاد شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع اشتغالزایی را با دقت دنبال می کنیم، اظهار داشت: 17 برنامه به منظور اشتغالزایی در استان کرمانشاه طراحی شده و برای هر یک از شهرستان ها نیز راهکارهایی جداگانه مدنظر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این استان تا پیش از سال 97 بیشترین نرخ بیکاری در کشور را داشت، گفت: اکنون کرمانشاه با یک پله صعود، در رتبه دوم کشور از نظر رتبه بیکاری قرار گرفته است.
همانگونه که استاندار کرمانشاه بارها در محافل مختلف رسمی و غیررسمی بر کار شبانه روزی و حتی کار در روزهای تعطیل برای ارتقای فضای کسب و کار استان و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرده است، مسئولان شهرستان صحنه نیز آستین همت را بالا زدند و با یک اراده جمعی، حرکت رو به جلو قطار اشتغال را هموار کردند.

** صحنه رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال در استان کرمانشاه
فرماندار صحنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این شهرستان رتبه نخست را به لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار از محل اعتبارات توسعه ملی در استان را دارد.
نورالدین فرزادی پور افزود: حمایت‌های استاندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و مدیریت مجموعه فرمانداری، همدلی و تعامل اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رمز این موفقیت بوده است.
به گفته وی؛ تاکنون میزان پرداختی ها به داوطلبان و صاحبان طرح تسهیلات 136 درصد پیشرفت دارد و در چهار ماه اخیر نیز رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال زای پایدار هستیم.
فرماندار صحنه با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی در این شهرستان افزود: طرح های کلانی همچون کارخانه ذوب آهن با اعتبار 25 میلیارد تومان و با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که به طور قطع اشتغال زایی چشمگیری در این بخش خواهیم داشت.
وی گفت: کارخانه ایمان سرم که اولین تولید کننده سرم کیسه ای در کشور است با اعتباری بالغ بر 600 هزار یورو توسط بخش خصوصی در حال انجام و منابع بانکی تامین شده و امیدواریم که با افتتاح این کارخانه بخشی از مشکلات بیکاری جوانان این منطقه حل شود.

** بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان صحنه در ادامه عنوان کرد: کارخانه شیر فرامین بعد از هشت سال توقیف پروژه با به کارگیری 100 نفر به زودی افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد : کشتارگاه مرغ این شهرستان نیز بعد از هشت سال تعطیلی با تلاش های زیادی که صورت گرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.
او به برخی از طرح های شاخص اشتغال زایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ظرف سه ماه و نیم یک باب سیلو 20 هزار تنی احداث کردیم که هم اکنون با خرید گندم از مردم اشتغال زایی قابل توجهی را ایجاد کرده است.
این مسئول ادامه داد: پروژه 20 هزار رأسی پرورش دام سبک اصیل (بُز سانن و آلپاین و گوسفند رومن) در منطقه دینور با مساحتی بالغ بر 38 هکتار و با هدف پرورش بُز شیری و گوسفند مولد برای تولید شیر چند برابری، بزغاله و گوسفند نر و ماده اصیل در آستانه بهره برداری از مرحله اول آن می باشیم.
فرماندار صحنه افزود: ایجاد یک فرصت شغلی به ازای هر پنج تن گوشت قرمز، افزایش وزن روزانه و چند قلوزایی، تأمین گوشت گرم و با کیفیت، عدم وابستگی به کشورهای بیگانه در تأمین مواد ژنی و اصلاح نژادی از مزایای اقتصاد مقاومتی در پرورش دام مذکور می باشد.
او در ادامه به آبگیری اراضی کشاورزی پایین دست سد قشلاق اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبگیری شده و 800 هکتار باقی مانده نیز تا پایان سال آبی می شود که رضایتمندی کشاورزان و اشتغال پایدار را به دنبال داشته است.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری صحنه خاطرنشان کرد: با همه کمبودها و مشکلات، توفیقاتی که این شهرستان داشته نتیجه همراهی مردم و تلاش بی وقفه مجموعه دستگاه ها و مسئولان طی یک سال گذشته بوده و امید است در سایه وحدت و همدلی این توفیقات دو چندان شود.

** پرداخت 12 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی صحنه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه باید علاوه بر اشتغالزایی در زمینه تثبیت اشتغال نیز اقدام هایی انجام شود، گفت: به منظور جلوگیری از بیشتر شدن جمعیت بیکاران باید از تعطیلی واحدهای مشکل دار جلوگیری کنیم.
محمدرضا دعایی افزود: کل اعتبار اولیه این شهرستان به منظور اعطای تسهیلات به طرح های اشتغال زا 9 میلیارد و 100 میلیون بود که با پیگیری کارگروه شهرستانی 132 طرح با اعتبار 82 میلیارد تومان پذیرش شده است.
او گفت: از این میزان 70 طرح تسهیلات اشتغال زایی با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به پیشرفت 136 درصدی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، افزود: با انجام این طرح ها زمینه اشتغال 158 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
دعایی یادآور شد: تمهیدات لازم به منظور بازگشت دیگر واحد‌های تولیدی تعطیل به چرخه تولید انجام شده است.
گزارش از مجید رحمتی
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.