خسرو شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین محصولی که کشت آن از شروع شده کلزا است که با استقبال کشاورزان تاکنون 9 هزار هکتار کشت شده و عملیات کشت این محصول همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته 20 هزار تن کلزا در استان خریداری شد، گفت: عملکرد استان در واحد سطح افزایش یافته و 2 برابر شده است.
او به مزایای کشت کلزا اشاره کرد و تصریح کرد: کشت کلزا کمک بسیاری در مبارزه با آفات، کاهش علف های هرز و نقش زیادی در عملکرد گندم دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: کشت گندم در مناطق معتدل از اوایل مهر آغاز شده و در مناطق گرمسیر نیز از اوایل آبان آغاز خواهد شد.
شهبازی با بیان اینکه سال زراعی جاری 320 هزار هکتار گندم دیم کشت خواهد شد، اضافه کرد: 90 هزار هکتار از مزارع نیز زیرکشت گندم آبی می روند.
وی با بیان اینکه کشت نخود پاییزه نیز در استان توسعه یافته و عملکرد مناسبی نیز در این زمینه داشته ایم، به کشاورزان استان کشت نخود پاییزه را توصیه کرد.
وی از مزایای کشت پاییزه نخود برداشت به صورت ماشینی و مقاومت آن در برابر بیماری برق زدگی برشمرد.
شهبازی در خصوص کشت پاییزه چغندر قند نیز افزود: کشت پاییزه چغندرقند نیز در مناطق گرمسیری در سطح 500 هکتار ابلاغ شده که انجام خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در توصیه ای به کشاورزان از آنها خواست از آتش زدن «پس چرا» مزارع خودداری کنند زیرا پس چرا مزارع دارای مواد آلی بوده که اگر به صورت کاه و کلش جمع آوری شود می تواند علوفه ای مناسب برای تغذیه دام محسوب شود.
با جمع آوری پس چرا مزارع کشاورزان می توانند آن را با قیمت مناسب فروخته و یا به استان های دیگر صادر نمایند.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.