به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی شرایط ثبت جهانی اسب کُرد که در استانداری برگزار شد، به حوزه های فراوان شغلی مرتبط با صنعت اسب در دنیا اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه ظرفیت بالای توسعه صنعت اسب با توجه به جایگاه نژاد اسب کُرد و علاقه فراوان مردم این دیار را دارد.
او در ادامه به درآمد و اشتغال فراوان صنعت اسب در کشورهای فرانسه و امارات متحده عربی اشاره کرد، گفت: اشتغال هدف اصلی استانداری است و هر صنعتی که به اشتغال مولد ایجاد کند، حمایت جدی می کند.
حاتمی در ادامه از اعضای جلسه خواستار تدوین یک ساختار منظم برنامه ریزی برای تقسیم کار برای رونق صنعت اسب استان شد.
به گفته حاتمی ، استان کرمانشاه 2 هزار میلیارد اعتبارات ارزان برای ایجاد اشتغال در اختیار دارد و از بخش خصوصی خواست با جدیت پای کار بیایند.
او گفت: استانداری به دنبال اشتغال پایدار است و از شرکت های دانش بنیان و پارک علمی فن آوری که به کمک اشتعال آمده اند، تقدیر کرد.
در ابتدای این جلسه رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز حمایت این نهاد علمی از صنعت اسب را اعلام کرد و گفت: جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان برای کمک علمی به این صنعت آمادگی لازم را دارند.
نماینده جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه حمایت از صنعت اسب کرد را وظیفه ذاتی این سازمان دانست و گفت: تاکنون برای ارتقا و شناساندن نژاد اسب کردی در جهان جهاد کشاورزی فعایت زیادی انجام داده است.
بهرام خانی در ادامه بررسی ژنیتیکی 250 راس اسب کرد در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی برای کمک به توسعه صنعت اسب در استان هم اعتبارات لازم و هم شرایط علمی را دارد.
رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه نیز به اشتغالزایی فراوان صنعت اسب اشاره کرد و خواستار احداث میدان های سوارکاری، پخش زنده مسابقات اسب سواری از تلویزیون و جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در این صنعت شد.
ستار الماسی با اشاره به درآمد زیاد اسب در کشور فرانسه و اشتغالزایی فراوان آن اظهار داشت: راه اندازی رشته های مرتبط با اسب می تواند شغل و جاذبه گردشگری فراوانی برای استان ایجاد کنند.
در استان کرمانشاه پنج تا 6 هزار راس اسب و 17 باشگاه و پرورش اسب وجود دارد که به علت نبود سازماندهی و برنامه ریزی ، صنعت اسب از رونق خوبی برخوردار نیست.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.