به گزارش خبرنگار ایرنا؛ 'هوشنگ بازوند' عصر دوشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: کرمانشاه در سال گذشته بیشترین نرخ بیکاری در کشور را داشت.
وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای استان در حال تعطیلی است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک ها و شرکت شستا توجهی به واحدهای کرمانشاه که در حال تعطیلی هستند، ندارند.
استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در جلسه ای وزیر صنعت دستور داد که یکی از معاونان به مشکل واحدهای در حال تعطیلی کرمانشاه رسیدگی‌ کند که این معاون به این دستور توجه نمی کند.
بازوند با بیان اینکه بخشی از واحدهای تعطیل استان متعلق به شرکت شستا است، افزود: معلوم ‌نیست که چرا شستا تمایلی به راه اندازی واحدهای خود و سرمایه گذاری در کرمانشاه ندارد.
وی به مشکل واحد صنعتی کرپ ناز نیز اشاره کرد و گفت: کرپ ناز کرمانشاه یک بیمار در حال مرگ است که اگر به آن رسیدگی نشود بر حجم بیکاران کرمانشاه می افزاید.
وی با بیان اینکه این واحد متعلق به بانک ملت است، افزود: مدیران بانک ملت هیچ توجهی به این واحد صنعتی ندارند و آن را به حال خود رها کرده اند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بانک ملت به مکاتبات در زمینه کرپ ناز جواب نمی دهد، عنوان کرد: مدیران این بانک به شکلی با کرپ ناز برخورد می کنند که انگار بیکار شدن عده بسیاری از کارکنان آن بی اهمیت است.
بازوند با بیان اینکه کرمانشاه عقب ماندگی های بسیاری دارد، گفت: هشت سال جنگ‌ تحمیلی کرمانشاه را از روند توسعه دور کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با گلایه برخی از واحدهای تولیدی کرمانشاه در زمینه تهیه فولاد مورد نیاز مناطق زلزله زده از دیگر استان ها گفت: این فولاد ها با قیمت های پیشین و ارزان تر از بازار تهیه شده و در میان مردم زلزله زده توزیع می شود.
در استان کرمانشاه نزدیک به یک هزار پروانه بهره برداری صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی حدود 30 هزار نفر صادر شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت با 21.6 درصد نرخ بیکاری در صدر استان های کشور قرار دارد.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.