کورورش محمودیان روز یکشنبه در حاشیه سفر نمایندگان ویژه رییس جمهوری به منظور بررسی روند کار بازسازی واحدهای مسکونی و صنعتی گیلانغرب ، به خبرنگار ایرنا افزود: عملیات بازسازی سه هزار و 502 واحد تخریبی زلزله در این شهرستان در دستور کار است که تاکنون برای یک هزار و 35 واحد پایان کار صادر و یک هزار و 800 واحد نیز سقف گذاری شده است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که تا پایان سالگرد حادثه زلزله تلخ پارسال ، 80 درصد واحدهای مسکونی و صنعتی این شهرستان بازسازی و مرمت شوند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از مجموع 17هزار و 833 واحد مسکونی ارزیابی شده در این شهرستان، 16 هزار و 824 واحد خسارت دیده اند که چهار هزار و 748 واحد آن احداثی و 16 هزار و 824 واحد مسکونی دیگر نیز تعمیراتی هستند.
محمودیان با اشاره به بازدید نمایندگان رئیس جمهوری ، ضمن تاکید بر ضرورت فراهم شدن شرایط مناسب برای تسریع در روند بازسازی از تصویب تسهیلات جدید با توجه به گرانی مصالح ساختمانی به منظور کمک به روند بازسازی مناطق زلزله زده توسط دولت خبر داد.
وی ادامه داد: در بازدیدی که نمایندگان ویژه رئیس جمهوری از مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب داشتند با حضور در بین مردم از نزدیک روند کار بازسازی واحدهای مسکونی و صنعتی و همچنین را بررسی کردند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.