مدیر هیات رییسه سازمان های مردم نهاد محیط زیست کرمانشاه در حاشیه این مراسم به ایرنا افزود: در این همایش تعدادی از ورزشکاران رشته های ورزشی مانند شنا، قایقرانی، غواصی و پاراگلایدر بعد از نمایش مسابقه های نمادین به همراه انجمن های مردم نهاد محیط زیست به پاکسازی سراب نیلوفر اقدام کردند.
محمدرضا نقدی با بیان اینکه سالیانه در جهان هشت میلیون تن زباله وارد تالاب ها ، رودخانه و دریاها می شود ، گفت: کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست فقط روزانه 54 هزار تن پسماند از شهر تهران دور ریخته می شود.
وی با بیان اینکه هر لیتر پسماند چهار هزار لیتر آب زیرزمینی را آلوده می کند، اهمیت بیشتر حفظ محیط زیست را یادآور شد و بر فرهنگ سازی جدی محیط زیست تاکید کرد.
او هدف از پاکسازی سراب نیلوفر با کمک هیات های ورزشی را ایجاد پیوند ورزش و محیط زیست دانست و گفت: بسیاری از ورزش ها بدون داشتن محیط مناسب و پاک امکان پذیر نیست.
نقدی ، الگوبرداری و فرهنگ سازی پاکسازی محیط زیست به وسیله ورزشکاران را از دیگر اهداف مهم این برنامه معرفی کرد.
مدیر هیات رییسه سازمان های محیط زیست کرمانشاه ، سراب نیلوفر را یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران توصیف کرد که نیلوفرهای زیبای آن به پهنه تمدن کشور می رسد بنابراین حفظ و احیای آن یکی از اهداف دوستداران طبیعت است.
او با بیان اینکه مقداری نیلوفر تازه در سراب نیلوفر کشت شده است، گفت: سراب نیلوفر چند سال پیش به دلیل استفاده بی رویه از آب آن خشک شد و بسیاری از گیاهان و جانوران آن هم از بین رفت،
نقدی ، نهادینه کردن فرهنگ مراقبت از محیط زیست را بهترین کار برای دفاع از طبیعت عنوان کرد و گفت: طبیعت راه خودش را بلد است اگر انسان ها دخالت نکنند.
سراب نیلوفر از جمله مناطق نمونه گردشگری کرمانشاه است که در 20 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
گل نیلوفر که مشخصه اصلی سراب زیبای نیلوفر کرمانشاه است، در اندیشه ایرانیان قدیم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تقدس خاصی داشته است و تکرار گل نیلوفر در نقوش تاریخی طاق بستان این امر را تایید می کند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.