به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه پس از دومین نشست استانداران 6 استان عضو منطقه چهار کشور در استانداری در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج این نشست افزود: در این جلسه موضوع ایجاد یک شرکت بزرگ‌ هلدینگ سرمایه گذاری در دستور کار استانداران منطقه چهار قرار گرفت تا بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی به شکلی مطلوبی در راستای توسعه این استان ها استفاده کنیم.
او گفت: در آستانه تدوین بودجه سال 98 مقرر شد که دیدارهایی را با معاون رئیس جمهوری، رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا ردیف هایی برای 6 استان منطقه چهار کشور در نظر بگیرند.
وی اظهار داشت: در جلسه امروز همچنین موضوع ریزگردها نیز مورد بررسی قرار گرفت و تلاش می کنیم تا بتوانیم در بودجه سال آینده کشور ردیفی را برای کنترل این پدیده لحاظ کنیم.
دبیر کارگروه منطقه 4کشور در ادامه با بیان اینکه 70 درصد پول کشاورزان در منطقه چهار کشور پرداخت شده است، گفت: مکاتبه ای با وزیر جهاد کشاورزی انجام ‌خواهد شد تا باقی مانده پول کشاورزان هرچه سریع تر پرداخت شود.
بازوند ادامه داد: همچنین مقرر شد مسیر گردشگری با محوریت استان همدان شکل بگیرد تا گردشگران بتوانند به راحتی در استان های منطقه چهار تردد داشته باشند که لازمه این کار ایجاد شرکت های گردشگری قدرتمند است.
وی به خدمات دهی به زائران اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: طرح جامع خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در 6 استان منطقه چهار کشور تدوین ‌خواهد شد تا خدمات دهی به زائران بهبود پیدا کند و بتوان از بحث اقتصادی این سفر معنوی نیز استفاده کرد.
وی همچنین اضافه کرد: اسناد آمایش و توسعه 6 استان عضو منطقه چهار کشور به منظور مشخص شدن مسیر توسعه این استان ها با یکدیگر تلفیق خواهد شد.
همایش یک روزه استانداران منطقه چهار کشور امروز با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداران کرمانشاه، مرکزی، همدان، ایلام، خوزستان و لرستان در خرم آباد برگزار شد.
پیرو مصوبه شورای عالی معاونین وزارت کشور و دستور وزیر مبنی بر فعال شدن جلسات کارگروه های پنج گانه مناطق، این تصمیم اتخاذ شده و استانداری کرمانشاه به عنوان دبیرخانه منطقه چهار انتخاب شده است.
ایجاد تعامل و هماهنگی بین ستاد و مناطق، تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص مسائل مهم منطقه ای، تقویت نقش استان ها در تصمیم گیری های ملی و استانی، هم افزایی و ایجاد تبادل تجربیات و ارائه برنامه های توسعه منطقه ای از مهمترین اهداف تشکیل کارگروه های منطقه ای استانی اعلام شده است.
نخستین گردهمایی استانداران منطقه چهار اردیبهشت امسال در کرمانشاه برگزار شد.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.