محمود واحدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در نقاط زیر پوشش استان خراسان رضوی، تاکنون فونداسیون یک هزار و 700 واحد مسکونی ، آرماتور بندی یک هزار و 850 واحد ، دیوار چینی 380 واحد ، اسکلت بندی یک هزار و 220 واحد ، احداث سقف 530 واحد و نصب درب و پنجره 25 واحد مسکونی و تجاری در سرپل ذهاب پایان یافته است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه ، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی ، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
وی در ادامه به تسهیلات پرداختی به واحدهای احداثی اشاره کرد و اظهارداشت: تاکنون مالکان 2 هزار و 270 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بازسازی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد 2 هزار متقاضی با عقد قرارداد بانک های عامل ، موفق به دریافت تسهیلات شدند و بقیه نیز در حال طی مراحل بانکی هستند.
رئیس ستاد بازسازی استان خراسان رضوری در سرپل ذهاب بیان کرد: تاکنون یک هزار و 50 تن از مستاجران واحدهای تخریبی در سرپل ذهاب رای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک های عامل معرفی شدند که 940 متقاضی تسهیلات خود را دریافت کردند.
واحدیان همچنین از معرفی 630 مالک برای دریافت تسهیات معیشتی به بانک های عامل خبر داد و گفت: از این تعداد ، 530 متقاضی با عقد قرارداد با بانک های عامل ، تسهیلات معیشتی خود را دریافت کردند.
وی عمده ترین مشکلات در امر بازسازی نقاط زیرپوشش را پای کار نیامدن مالکان ، مشکلات حقوقی و مالکیتی ، عوارض شهرداری و نظام مهندسی و روند صدور پروانه در طی مسیر مراحل بازسازی عنوان کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.