محمود رضا نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ممنوعیت فعالیت وسایل بازی غیراستاندارد در شهر بازی‌های پارک شرقی و غربی تاق‌بستان خبر داد.
وی افزود: این تصمیم با دستور مقام قضائی و در راستای سلامت و ایمنی شهروندان اتخاذ شده و فعالیت برخی تجهیزات تفریحی مستقر در پارک‌های غربی و شرقی تا زمانی ‌که تاییدیه ایمنی آنها دریافت شود، ممنوع خواهد بود.
نیازی ادامه داد: بر اساس استاندارد ملی ایران تجهیزات شهربازی باید حداقل دارای مشخصاتی شامل داشتن جعبه کمک‌های اولیه، سیستم اطفاء حریق، داشتن حصار اطراف دستگاه برای هر تجهیز به حداقل ارتفاع یک متر و فاقد میله‌های افقی، داشتن تابلو محدودیت‌های بهره‌برداری برای هر دستگاه و داشتن اپراتور آموزش‌ دیده و باشد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه نصب گواهینامه استاندارد بروی هر دستگاه، داشتن دوربین‌های مداربسته برای هر دستگاه، نصب تجهیزات اتصال زمین (مخصوص دستگاه‌های برقی)، تأیید آتش‌نشانی برای تجهیزات شهربازی سرپوشیده، عبور تمامی سیم‌ها و کابل‌های دستگاه از درون لوله‌های محافظ هادی برق را از دیگر مشخصات استاندارد تجهیزات شهربازی برشمرد.
وی با اشاره به یک اینکه هر نقص موجود در دستگاه ‌ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خطرآفرین باشد، از مردم خواست از تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد استفاده نکنند.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.