به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید احمدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی دبیران شورای پژوهشی ادارات کل ورزش و جوانان منطقه سه کشور در سنندج اظهار داشت: بی توجهی تعداد زیادی از مردم به فعالیت ورزشی، چالش و مشکل بزرگی در این حوزه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت ورزشی در سبک زندگی مردم تاثیر گذار است، افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد 30 درصد مردم ایران از اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب رنج می برند که نبود تحرک و فعالیت ورزشی یکی از دلایل بروز این مشکلات است.
معاون وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، تنگی نفس و چاقی نیز به عدم مشارکت در ورزش های همگانی بر می گردد که باید با شناسایی اولویت ها و چالش ها و انجام پژوهش به سمت توسعه ورزش همگانی گام برداریم.
وی ارتقای ورزش های قهرمانی را نیازمند انجام مطالعات خوب و بررسی های علمی و دقیق دانست و تاکید کرد: عدم موفقیت ورزشکاران برخی رشته های ورزشی در بازی های آسیایی جاکارتا ناشی از نبود پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی است در حالیکه استعدادهای بسیار خوبی در کشور وجود دارد.
احمدی بر ایجاد تعامل حوزه پژوهش وزارت ورزش و جوانان با مراکز علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: ایجاد جریان دائمی بین حوزه های مدیریتی و اجرایی و بخش های علمی و دانشگاهی به نفع هر 2 حوزه است.
وی رتبه ایران در میان 156 کشور دنیا از لحاظ میزان امید و نشاط را 105 اعلام کرد و اظهار داشت: در صورتی که درجه مشارکت مردم در ورزش های همگانی افزایش یابد سایر شاخص های زندگی نیز ارتقا پیدا می کند.
احمدی با بیان اینکه کارهای خوبی در وزارت ورزش و جوانان در حوزه آموزش صورت گرفته است، اضافه کرد: نظام نامه مطالعات و پژوهش چند ماه پیش بازنگری شد و اصلاحاتی در روند اجرای پژوهش نیز در وزارتخانه انجام شده است.
دبیران شورای پژوهش منطقه سه کشور از 6 استان کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، مرکزی و لرستان در این نشست هم اندیشی حضور دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.