حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز بخشی از جنگل های مریوان دچار آتش سوزی شده که در اثر این حادثه چهار نفر جان نیز خود را از دست دادند.
وی افزود: 2 نفر از جانباختگان فعال زیست محیطی مریوان و 2 نفر نیز از پیمانکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان هستند.
وی علت فوت این افراد را خفگی ناشی از دود و سوختگی به علت شدت آتش سوزی جنگل های نزدیک روستاهای سلسی و پیله در شهرستان مریوان اعلام کرد و یادآور شد: سه بالگرد امدادی و تعدادی نیز اتوبوس و آمبولانس از شهرستان سنندج به همراه نیروها امدادی به این منطقه اعزام شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه چند نفر هم در این حادثه مصدوم شدند، اضافه کرد: مصدومان این حادثه به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل شدند و یک نفر نیز که دچار سوختگی شده بود، با استفاده از بالگرد اروژانس هوایی به مراکز درمانی در سنندج منتقل شد.
به گزارش ایرنا، این آتش سوزی از ظهر امروز شنبه در مناطق جنگلی شهرستان مریوان شروع شده و نیروهایی از پادگان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شهرستان مریوان و نیروهای بسیج مردمی این شهرستان در حال مهارکردن آتش هستند.
هنوز گزارشی از جزئیات دیگر این حادثه از جمله علت و وسعت آتش سوزی و خسارت های وارده به جنگل های این منطقه دریافت نشده است.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده است و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.
روستای های سلسی و پیله در 20 کیلومتری شمال مریوان و در مسیر جاده مریوان - سقز قرار دارند.
مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.