به گزارش خبرنگار ایرنا حسین فیروزی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اظهار داشت: در کل کشور ضابطه ای برای اشتغال پایدار روستایی تعریف شده که در جاهای مختلف نسبت به این دستور العمل واحد یکسان عمل نشده و به خاطر همین امر اعتبارات در بعضی جاها بیشتر و در برخی نقاط کمتر جذب شود.
وی با شاره به ضعف عملکرد شهرستان بانه در دریافت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد: بحث دریافت تسهیلات اشتغالزایی در بانه باید آسیب شناسی شود رویکرد اشتغالزایی در شهرستان توسعه ای نیست باید این رویکرد تغییر کند.
فیروزی مهمترین الزامات توسعه پایدار را تحقق بخشی به فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: باید تمرکز بخشی به فعالیت های اقتصادی در مرزها انجام شود چراکه تمرکز بخشی به فعالیت های اقتصادی ضامن توسعه پایدارو ماندگاری در مرزها و ایجاد امنیت در مرزها می شود.
وی تاکید کرد: باید تا 10 روز آینده کارگروهی در بانک کشاورزی تشکیل شود و 50 میلیارد ریال اعتبارات بخش کشاورزی بانه برای طرح های خوب اشتغالزایی در بانه هزینه شود و بانه هم به میانگین استانی برسد.
فیروزی گفت: هدف دولت حل مشکلات مردم، رفاه اجتماعی و تامین معیشت مردم است و مطالبات به حق مردم تامین شود.
وی بخشی از مشکل اقتصادی کشور را ناشی از تحریم های ظالمانه ای آمریکا دانست و تاکید کرد: در مقابل تحریم ها باید انسجام ملی را حفظ کنیم و به فرهنگ قناعت بپردازیم و به استفاده از تولید ملی کمک کنیم و اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز گفت: بر اساس سامانه کارا تاکنون 77 طرح به مبلغ 44 میلیارد ریال حدود 40 درصد اعتبارات اشتغال پایدار روستایی سهم این شهرستان پرداخت شده است.
برهان صلواتی با اشاره به اقدامات خوبی که کارگروه اشتغال بانه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی انجام شده افزود: سهم شهرستان بانه در بحث اشتغال پایدار روستایی 110 میلیارد ریال است که تاکنون 227 طرح به مبلغ 270 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده که در بانه 2 برابر سهمیه شهرستان طرح به بانک ها معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات مشاغل خانگی سال گذشته در بانه 17 میلیارد ریال بود گفت: در بحث اشتغال فراگیر تاکنون 560 میلیارد ریال طرح به بانک های عامل معرفی شده اما تاکنون 9 طرح به مبلغ 25 میلیارد ریال پرداخت شده و در بحث اعتبارات مشاغل خانگی سال گذشته 11 میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت شده که از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.
صلواتی افزود: سهم اعتبارات مشاغل خانگی امسال در بانه 19 میلیارد ریال است که امیداواریم در بحث مشاغل خانگی به خوبی اقدام شود.
به گفته وی دولت برای طرح کارورزی مشوق های خوبی به کارفرمایان داده که در بانه کمترین درصد کارورزی جذب شده که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.
صلواتی به اشاره به ویژگی ها مهم اقتصادی در بانه اظهار داشت: در این شهرستان با توجه به گردشگر پذیر بودن و تجاری بودن ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید وجود دارد که باید در بحث گردشگری، و توریسم درمانی هم سرمایه گذاری شود.
از آغاز اجرای طرح های اشتغالزایی در بانه 689 طرح با اشتغالزایی یک هزار 560 نفر در بانه تصویب شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.