به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری روز پنجشنبه اظهار داشت: خانمی اهل و ساکن سنندج با ارائه مرجوعه ‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب سنندج با موضوع دسترسی غیر مجاز به داده‌های رایانه ‌ای خود‌، به پلیس فتا مراجعه کرد.
وی افزود: در تحقیق از شاکیه، ادعا داشت شخصی در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به نفوذ در اکانت او کرده و به همه‌ مطالب رد و بدل شده با مخاطبین و عکس‌هایش دسترسی پیدا کرده است.
سرهنگ شاکری تاکید کرد: شکایت در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت و در این رابطه پرونده ای تشکیل شد.
وی یادآور شد: پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی لازم‌، شخصی اهل و ساکن سنندج که اقدام به هک تلگرام و انتشار تصاویر خصوصی شاکیه کرده بود‌، شناسایی شد‌.
سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه با هماهنگی مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار و از او تحقیق به عمل آمد‌، گفت: متهم مدعی شد شاکیه همسر اوست و به دلیل شکی که نسبت به او مبنی بر ارتباط در فضای مجازی با اشخاص دیگری دارد اقدام به هک تلگرام و رصد محتویات و چت‌های همسرش کرده است.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده تکمیل و در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام دسترسی غیر مجاز به داده‌های رایانه‌ای قرار قانونی مناسب صادر شد.
سرهنگ شاکری افزود: افراط در استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین زوجین موجب تردید در روابط خانوادگی خواهد شد و آنها باید بدانند که تنها در کنار هم بودن کافی نیست و باید با هم باشند.
وی به زوجین توصیه کرد از قرار دادن تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌‌های اجتماعی اجتناب کنند و در استفاده از این شبکه ها‌ تنظیمات امنیتی و خصوصی مربوطه را انجام دهند تا هر کسی به اطلاعات شخصی و خصوصی آنها دسترسی نداشته باشد‌.
سرهنگ شاکری با بیان اینکه فضای مجازی توانسته سبک زندگی در جامعه ما را رفته رفته تغییر دهد و در بعضی مواقع حتی در مناسبات درون خانوادگی نیز تاثیر گذار شده است‌، افزود: شبکه ‌های اجتماعی با سرویس‌ها و خدمات مختلفی که در اختیار کابران خود قرار می‌ دهند، به جای آنکه موجب تأثیرگذاری مثبت بر زندگی افراد در جامعه شود در بسیاری مواقع موجب تاثیرات منفی شده و به کانون خانواده ها آسیب زده است.
رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک سریعا آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع رسانی کنند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.