به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین توکلی روز چهارشنبه در کارگروه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی کردستان اظهار داشت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به منظور رعایت قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی اجرا می شود تا بتوان با تجهیز مزارع و باغات بهره وری آب و خاک در کشور را به حداکثر رساند.
وی با بیان اینکه در این طرح صدور اسناد مالکیت با همکاری سازمان ثبت اسناد به صورت رایگان انجام می شود و دولت منابع آن را تامین می کند، افزود: پس از تجمیع اراضی بهره داران می توانند از تسهیلات یارانه ای از جمله توسعه تجهیزات مکانیزاسیون و سیستم های آبیاری نوین نیز استفاده کنند.
توکلی یادآور شد: این طرح در دی ماه سال گذشته ایجاد شده و هم اکنون در حال تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی هستیم و برخی بهره برادران در شهرستان ها نیز برای اجراطرح اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این کارگروه با بیان اینکه پیش بینی می شود طرح یکپارچه سازی اراضی در پنج هزار هکتار از اراضی استان انجام شود، گفت: تاکنون در هر شهرستان حدود پنج بهره بردار برای اجرا طرح اعلام آمادگی کرده اند.
پیمان ملکی اظهار داشت: این سازمان هم اکنون برنامه های خود را در راستای معرفی طرح و تهیه بانک اطلاعاتی متقاضیان و معرفی آن ها به ثبت اسناد را آغاز کرده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.