به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله نریمانی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اردو 300 نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم و از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و کردستان هستند.
وی افزود: دانش آموزان کردستانی شرکت کننده در این اردو از شهرستان های مرزی بانه، مریوان، زیویه، سقز و سروآباد هستند که همراه با دانش آموزان سایر شهرهای مرزی کشور از برنامه های پیش بینی شده، بهره مند می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: عمده این دانش آموزان نخبگان علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی هستند که در مناطق کم برخوردار بوده و نیاز به آموزش دارند.
وی برگزاری چهار کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری را از جمله برنامه های شاخص این اردوی ملی اعلام کرد و یادآور شد: این کارگاه ها در موضوعات مختلف تربیت بدنی، آشنایی با نحله های انحرافی، آسیب های اجتماعی، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و حوادث غیرمترقبه و به صورت چرخشی برای تمام شرکت کنندگان برگزار می شود.
نریمانی اضافه کرد: اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، حضور تعدادی از دانش آموزان با لباس محلی در قدمگاه رهبر معظم انقلاب در آبیدر و گلباران تمثال ایشان، زیارت شهدای گمنام، برپایی نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان از دیگر برنامه های این اردو است.
وی هدف از برگزای این اردو را تقویت هویت، وحدت و همگرایی ملی، حس مسئولیت پذیری، تقویت روحیه مبارزه با هجمه های فرهنگی، ارتقای سطح مهارت های زندگی و آشنایی با مفهوم بصیرت دینی و سیاسی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: هر کدام این دانش آموزان سفیرانی برای معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم این استان به سایر نقاط کشور هستند بنابراین باید در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این اردو، تلاش شود.
وی با بیان اینکه محل برگزاری اردوی دانش آموزان دختر مناطق مرزی کشور در این دوره تهران بود، افزود: از استان کردستان نیز 30 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرهای مرزی به این اردو اعزام شدند.
اردوی ملی دانش آموزان مقطع متوسطه مناطق مرزی کشور از 13 تا 17 مرداد ماه امسال با حضور دانش آموزان هشت استان مرزی کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.