احمد خسروی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار داشت: 39 مورد از این طرح ها مربوط به طرح و برنامه سال جاری و 6 مورد نیز مربوط به سال گذشته است که در بخش های مختلف تامین زیرساخت ها از جمله آب، راه دسترسی، برق، گاز، تسطیح اراضی و مشاوره است.
وی اضافه کرد: برای این تعداد طرح 368 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 60 میلیارد ریال از آن به پیمانکاران و مجریان این طرح ها پرداخت شده است.
خسروی افزود: 75 میلیارد ریال از 308 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز باقی مانده این طرح ها از سوی سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی کشور تامین شده و سعی می شود که بقیه اعتبار به صورت مشارکتی از سوی سازمان مرکزی و اعتبارات استانی تامین شود.
** رسانه بازوی توسعه است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در بخش دیگر سخنان خود رسانه ها را بازوی توسعه در جامعه اعلام کرد و گفت: رسانه به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار جامعه، باید با شفاف سازی وظیفه خود را انجام دهد.
خسروی تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی به عنوان نهادی توسعه ای که حدود سه دهه از فعالیت آن (در کردستان) می گذرد هم اکنون در 30 نقطه از استان دارای ناحیه، شهرک و منطقه اقتصادی است.
وی یادآور شد: این نواحی و شهرک ها هم اکنون به عنوان پیشران توسعه استان در نظر گرفته شده اند که در 19 مورد آنها اراضی صنعتی را به متقاضیان واگذار می کند.
خسروی اظهار داشت: این امکانات به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه استان نیازمند حضور گسترده سرمایه گذاران است که رسانه ها می توانند با معرفی قابلیت های سرمایه گذاری این مهم را به نتایج رضایت بخش برسانند.
به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در سال های گذشته علیرغم وجود چالش های مختلف اقتصادی در کشور، توجه ویژه ای به این شهرک ها معطوف کرده و نمونه آن در استان مرزی کردستان است که از سال 92 تا کنون علاوه بر افزایش 24 درصدی تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی مصوب، توانسته رشد 41 درصدی اراضی در اختیار شهرک ها را در تاریخ 27 ساله تاسیس شرکت های شهرک صنعتی کردستان به سرانجام برساند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.