کورش پورجعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه های روستایی سه بخش کرانی، مرکزی و چنگ الماس از توابع این شهرستان در این مدت بهسازی شده است.
وی افزود: تیغه زنی و رگلاژ این مقدار راه روستایی در روستاهای این سه بخش دارای سکنه و غیر مسکونی به جهت رفاه حال کشاورزان منطقه قبل از شروع فصل برداشت محصول انجام شد.
پورجعفری تاکید کرد: در حال حاضر همه راه های روستایی، شنی و خاکی شهرستان تسطیح، رگلاژ و تیغ زنی شده و همزمان بیش از 1320 کیلومتر راه های آسفالت روستایی نیز لکه گیری شده است.
وی از خط کشی مجدد 80 کیلومتر از راه های منتهی به شهر بیجار با بیش از 200 میلیون ریال اعتبار نیز خبر داد و یادآور شد: به ازای روکش هر کیلومتر راه آسفالت شده؛ سه میلیارد ریال نیاز است که با تامین اعتبار مورد نیاز به زودی هشت کیلومتر از جاده بیجار - همدان روکش خواهد شد.
پورجعفری با تشریح اینکه وظیفه راهداری، نگهداری و تعمیر راه ها است، اضافه کرد: برای ساخت یک کیلومتر راه آسفالت شده با همه جزییات بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است ولی باید چهار درصد هزینه ساخت یک کیلومتر راه، برای نگهداری و تعمیرات به راهداری ها پرداخت شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیجار گفت: اعتبار امسال این اداره برای نگهداری و تعمیرات 1320 کیلومتر راه شهرستان حدود 14 میلیارد ریال است.
وی افزود: با توجه به اعتبار محدود و هزینه تعمیرات ماشین آلات، تجهیز راهدار خانه ها و نگهداری راه ها، مجموعه راهداری بیجار با استفاده از امکانات داخلی و بیشترین بهره وری از ماشین آلات در کمتر از سه ماه کاری 600 کیلومتر از راه های روستایی را تسطیح، رگلاژ و تیغ زنی کرده است.
پورجعفری از شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای در شهرستان نیز خبر داد و یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل تصادفات جاده ایی، عدم دید کافی رانندگان در برخی از نقاط جاده ها، موانع و تراشه های سنگی است.
وی اظهار داشت: نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان بخصوص محور خورخوره - قیدار با استفاده از منابع داخلی بهسازی شده که با حذف موانع دید و حذف ترانشه، بیش از 2 ماه است هیچ تصادفی در نقاط اصلاح شده این مسیر رخ نداده است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
شهرستان بیجار که به داشتن زمستان های سرد، طولانی و برف گیر مشهور است با ارتفاعی بیش از دو هزار و 600 متر از سطح دریا در 140 کیلومتری شرق استان کردستان واقع است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.