محمد شریف امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، 309 واقعه ازدواج نیز ثبت شده که 7.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش داشته است.
وی در خصوص ثبت وقایع ولادت و وفات در این مدت افزود: در مجموع 420 نوزاد در سه ماهه اول امسال در کامیاران متولد شدند و 128 واقعه وفات نیز ثبت شد که تعداد ولادت ها 6.3 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.
رئیس ثبت احوال کامیاران با اشاره به اینکه آمار فوتی ها در این مدت 3.8 درصد کمتر شده است، تاکید کرد: در سال 96، 28 درصد از ازدواج ها منجر به طلاق شد که در سال 97 این آمار تاکنون 18 درصد بوده است.
وی یادآور شد: ثبت وقایع حیاتی در کامیاران با همکاری خوب مراکز درمانی و بهداشتی، دهیاران و شهرداران به حد مطلوب رسیده و هم اکنون 100 درصد ولادت ها در مهلت قانونی 15 روزه و 100 درصد وفات ها در مهلت 10 روزه ثبت می شود.
امیری در خصوص فراوانی نام نوزادان پسر و دختر متولد شده در سه ماهه اول امسال نیز گفت: محمد، آیهان، آرسام، آکام و آراد به ترتیب بیشتر فراوانی نام نوزادان پسر و چاوان، سدنا، آرنیا، بارین و سوژین بیشترین فراوانی نام نوزادان دختر در این شهرستان بوده است.
وی افزود: ثبت 100 درصدی وقایع حیاتی در مهلت قانونی نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارد که رسانه ها در این حوزه بیشترین کمک را به آنها کردند.
امیری با اشاره به اینکه در سال گذشته، یک هزار و 230 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: سال 96، 533 نفر در این شهرستان فوت و یک هزار و 815 نوزاد متولد شدند.
رئیس ثبت احوال کامیاران گفت: 12 دفترخانه ازدواج و 5 دفترخانه طلاق در این شهرستان فعالیت می کنند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.