به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان و ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی با حضور در مزار شهدای مریوان به شهدای حادثه تروریستی ادای احترام کرده و با اهدای شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد این شهیدان را گرامی داشتند.
در درگیری مسلحانه بامداد روز شنبه 30 تیر در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.
نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل شهیدان این حمله تروریستی با خانواده های معظم شهدا دیدار و گفت و گو کردند.
هفت نفر از این شهدا اهل شهرستان مریوان بودند که در همان روز حادثه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان پیکر مطهر شان تشییع و در مزار شهدای این شهر مرزی به خاک سپرده شد.
10 نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه هستند.
این پایگاه که در منطقه ای سخت گذر واقع شده بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بیشتر نیروهای نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.
شهرستان مرزی مریوان در 130 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است، استان کردستان دارای 220 کیلومتر مرز با کشور عراق است.
استان کردستان تا کنون بیش از پنج هزار و 600 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که 937 نفر از این شهدا اهل شهرستان مریوان هستند.
6108 / 3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.