به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، ایان بیگز سفیر کشور استرالیا در تهران در پیام خود خطاب به بهمن مرادنیا استاندار کردستان نوشته است:
از شنیدن خبر تصادف دلخراش اتوبوس در هفته گذشته در شهر سنندج بسیار متاثر شدم، از طرف سفارت استرالیا همدردی عمیق و تسلیت مردم و دولت استرالیا را به خانواده قربانیان این سانحه دردناک اعلام می‌دارم.
ما نیز همچون تمام ایرانی‌ها در این زمان دشوار به یاد خانواده قربانیان و مردم سنندج هستیم.
با احترام - ایان بیگز
به گزارش ایرنا، حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند و اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستاربررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
به گفته بهمن مراد نیا استاندار کردستان، جاده کنار گذر برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در شهرهای سنندج و مریوان در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری کردستان، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.