عثمان صالحزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات شاخه زنی در بخش های مختلفی از شهرستان بانه به صورت پراکنده در روستاهای اشترآباد، کانی ناو، آرمرده، سیاحومه، نوژگه،سونج، سبدلو، مامال و کانی برد در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در این روش سرشاخه های آلوده به این انگل از درخت جدا و در محلی جمع آوری و با حضور اکیپ های اطفای حریق سوزانده می شود.
وی با اشاره به راههای انتقال آفت نیمه انگل لورانتوس گفت: این آفت از طریق ارتباط و نزدیکی درختان باهم همدیگر و یا از طریق پرندگان انتقال می یابد و روی شاخه درختان رشد می کند و باعث خشک درختان می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه آفت نیمه انگل لورانتوس 'دموکه' را مهمترین عامل تخریب جنگل عنوان کرد و افزود: مبارزه با این افت از مناطق بحرانی به نیمه بحران و عادی آغاز می شود.
صالحزاده گفت: آفت نیمه انگل لورانتوس 'دموکه' بیشتر روی درختان مازوج و ویول رشد می کند و در درختان دیگر مانند بادام و سقز هم تاحدود رشد می کند و باعث خشک شدن درختان می شود.
وی تغییرات آب هوایی و تخریب جنگل های را از عوامل رشد افت نیمه انگل لورانتوس عنوان کرد و افزود: برای مبارزه با این آفت با 2 پیمانکار که عضو سازمان نظام مهندسی کشاورز بانه هستند قرار داد منعقد شده و این پیمانکاران هم از توان بهره برداران و کارگران محلی که به منطقه آشنایی دارند، بهره می گیرند و همه کارگران و پیمانکاران بیمه هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مبارزه با آفت نیمه انگل لورانتوس به سه روش شیمیایی، بیولوژیکی و میکانیکی انجام می شود که مبارزه با این افت در بانه به صورت میکانیکی انجام می شود.
شهرستان بانه 84 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از 50 هزار هکتار از منابع طبیعی را جنگل های بلوط تشکیل می دهند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.